Specificaties Inkjet printer (Kleur) - Bekijk alle specificaties

Canon Pixma iP3500 Review

E.T.O. 28 februari 2008, 1.539 views

Canon Pixma iP3500

Pluspunten

• Verzorgd verpakt en geleverd
  • Aparte inkt cardridges voor elke kleur
  • Afdrukken op CD/DVD
  • Zonder randen afdrukken op A4
  • Goede resolutie en afdruksnelheid

Minpunten

• De printer zelf is vrij groot
  • Geen USB kabel meegeleverd
  • Papier in bovenlader staat bijna geheel rechtop (kan gaan krullen in hoeken wanneer deze lange in de lader blijven staan)

Muziekweergave Score: 4
Afdruksnelheid Score: 3
Drivers en stabiliteit Score: 3
Omdat ik op zoek was naar een printer welke het mogelijk maakt om ook op CD-R en DVD-R af te drukken, en deze in mijn locale PC shop flink in de aanbieding was ben ik tot aanschaf overgegaan.

In het gebruik geeft de printer een heel goede indruk, het is maar af en toe te merken dat je niet met een top-of-the-line printer te maken hebt. Meteen bij het uitpakken van de doos merk je al dat alles met veel zorg is gemaakt. Alles is netjes met plastik bedekt, en op de manier zoals je verwacht verpakt en geplakt.

Eenmaak aangesloten vallen de aparte printerkop en de vele verschillende cardridges als eerste op. Er zitten namelijk twee zwart cassettes bij, naast de drie kleuren. Allemaal zijn deze los de vervangen en te koop.

Tijdens het uitijnen van de printer-koppen valt op dat deze printer het papier ook weer terug de printer in kan trekken. Dat doet hij dan ook veelvuldig tijdens dit uitlijnen. Ik heb 'm er nog niet op kunnen betrappen tijdens het afdrukken op gewoon papier.

Ik heb een foto afgedrukt, en deze kwam er prachtig uit, wetende dat het mooier kan, op foto-papier. Dat heb ik niet geprobeerd, ook omdat ik de printer daar niet voor heb aangeschaft. Het afdrukken op CD/DVD gaat via een meegeleverde slede. De CD klikt men daar in vast, en stop deze slede in de printer. De printer drivers herkennen de slede en er wordt correct een mooie afdruk op de DVD gezet. Uiteraard moet je hier wel inktjet bedrukbare CD/DVD's voor aanschaffen...

De eerste indrukken en resultaten zijn dus goed tot zeer goed. Duurzaamheid zal nu getest worden :)

Heb jij ook een Canon Pixma iP3500?

Als je het papier dat je bovenin zet als negatief punt bestempeld moet je voor de volledigheid wel melden dat onderin een papierlade zit (welke ook A4 kan bevatten). En daarin ligt het papier gewoon en is beschermd tegen bijv. stof.

Dat terugtrekken van het papier dat je noemt is ook voor het dubbelzijdig printen wat de printer kan. Dan trekt ie hem terug over een ander rolletje en dan komt de andere zijde "boven" zodat deze bedrukt kan worden.
Ik heb deze printer ook en kan niets anders dan me aansluiten bij de oordelen van deze reviewer.

Hiervoor had ik een Pixma IP4200 die qua specificaties nagenoeg identiek is, zei het ietsje langzamer. Die donderde echter op een mooie dag van mijn bureau en overleed ter plekke, dus tijd voor een nieuwe.

Ik moet echter wel vermelden dat ik de printer voor 85 euri (zo, da's weinig) heb kunnen aanschaffen (bij de BCC) en de prijs/kwaliteitsverhouding is zodoende SUBLIEM!

Een extra positief punt is dat de printer niet alleen goed werkt maar ook wat betreft design een plaatje op je bureau is. Zei het een GROOT plaatje; het lijkt eerder een A3 printer.
De negatieve puntjes neem ik, gezien bovenstaande, graag voor lief.
Gaat deze review wel om de Pixma IP 3500?

Alternate meldt me namelijk net dat deze printer niet direct op CD's kan printen.

aanvulling: Zojuist ook met canon gebeld, deze geven ook aan dat direct printen op CD-s niet mogelijk is met dit type printer.

[Reactie gewijzigd door Wiljanp op 15 juli 2008 14:15]

Inderdaad, was ook al verward :-p