Antec ISK 310-150 Review

hawaltie 30 oktober 2012, laatste update op 30 oktober 2012, 772 views

Antec ISK 310-150

Pluspunten

• Mooie HTPC kast
  • Stille voeding
  • Stille FAN

Minpunten

• 3 i.p.v. 4 Punts FAN

Kwaliteit voeding Score: 4
Dit is mijn eerste review. Ik houd het bij een korte onderbouwing van de positieve en negatieve punten.

Ik was op zoek naar een mooie case voor mijn op OPENELEC gebaseerde HTPC. De HTPC bestaat verder uit:
  • Scythe Shuriken Low Profile Rev. B CPU Cooler (Alle Sockets)
  • ASRock A75M-ITX (Socket FM1, ITX)
  • Crucial 64GB M4 Solid State Drive (SATA-600, 2.5")
  • Corsair 4GB PC3-12800 Vengeance Low Profile Blauw DDR3 SDRAM (2x 2GB, 1600MHz, CL9)
  • AMD Llano X4 A6-3500 (Socket FM1)
  • Sony AD-7760H Slimeline SATA DVD-RW Brander Zwart (OEM)
Uiteindelijk heb ik gekozen voor deze case om een aantal redenen:
  • Stille voeding, en krachtig genoeg voor een Fusion + A6 3500
  • Mooie kast en niet te groot.
  • Volgens reviews past een Shuriken Rev B cooler
Het systeem is volledig naar wens. Wel is er 1 belangrijk aandachtspunt:
  • De case fan heeft een 3 punts aansluiting. Hierdoor was het niet mogelijk om de snelheid van de FAN te laten regelen door het moederboard (althans, het is mij niet gelukt). Wel kun je de fan handmatig in 3 standen plaatsen. Uiteindelijk bleek dat ik in mijn config de fan niet nodig had.

Heb jij ook een Antec ISK 310-150?

De powerbutton wordt ontsloten via een Molex stekker. Wie dit bedacht heeft mogen ze de Loden Steeksleutel geven, want dat past natuurlijk op geen enkel moederbord.
Is de molex stekker niet voor de verlichting van de powerbutton? Dat je die dus direct op de voeding aansluit zodat het lampje gaat branden, niet op je mobo?
Dat hebben ze bij andere kasten wel op die manier gedaan. Ik zat eens te googlen en kom dit tegen:
The power led is not your typical pin header that plugs into the board. Instead it's a generic molex power connector that plugs into the lone molex lead from the power supply. Not that you'd ever need the molex for anything else, but it's an odd choice to have those big plugs in such a small case. It also prevents the power led from "breathing" when the computer is asleep, it's just off.

[Reactie gewijzigd door Rupie op 31 oktober 2012 10:40]

Dat zou kunnen. Toen ik het stekkertje had omgezet naar een standaard stekkertje zag ik het blauwe lampje branden. Het poweron stekkertje ben ik echter niet tegengekomen....

[Reactie gewijzigd door hawaltie op 30 oktober 2012 17:19]

Je hebt gelijk! Ik heb niet goed gekeken. Bladerde zojuist nog door de manual en zag dat i.d.d. de powerled via de molex ontsloten werd en niet de button 8)7 . Ik denk dat ik zelf de loden steeksleutel voor mijn rekening moet nemen. O+ Zal de review en mijn kast hierop aanpassen.

[Reactie gewijzigd door hawaltie op 31 oktober 2012 13:21]

Weet iemand wellicht hoeveel geluid de fan van de power supply/psu maakt?
Ja. Ik vind zelf de FAN redelijk. Tevens geeft de voeding veel warmte af. AL met al heb ik besloten om de voeding te vervangen door een pico psu, welke veel stiller is.