Hitachi Deskstar 7K500 HDP725025GLA380, 250GB Review

- peter - 29 februari 2008, 786 views

Hitachi Deskstar 7K500 HDP725025GLA380, 250GB

Pluspunten

• Stil
  • Zuinig
  • Gemiddelde leessnelheid: 74MB/sec

Minpunten

• accestime van 19+ms(!)

Algemeen
Ik had een nieuwe hardeschijf nodig omdat de vorige met zijn 80GB nogal vol begon te raken. Via het forum van silentpcreview kwam ik uit op deze hardeschijf: zuinig en stil.

Verbruik
De schijf schijnt in idle zichzelf naar 5400RPM terug te zetten en dan op 3,6W terecht te komen. Zeer zeer weinig voor een HD. (normaal rond de 8W)

Geluid
Wat betreft geluidsproductie: Hij is zeker stiller dan mijn vorige schijf, een Maxtor 4D080H4. Maar hoe hij presteert in de gehele line-up van stille hardeschijven, dat weet ik niet helemaal. Iniedergeval is hij te plaatsen in het stille segment.

Performance
De schijf is gekoppeld aan een Silicion 4113 4xSata PCI kaart en werkt zonder problemen.

Linux
hdparm -t /dev/sda => Timing buffered disk reads: 258 MB in 3.01 seconds = 85.76 MB/sec

Windows
HD Tune Pro 3.00 op een verse WinXP Pro.

19+ms AccesTime is heel heel erg hoog! (negatief). Gemiddelde leessnelheid is wat mij betreft zeer acceptabel.

Ik was van plan om mijn server met 3 van deze dingen uit te rusten, maar na het ontdekken van de accestime denk ik dat ik nog maar even verder zoek op silentpcreview, en dat adviseer ik anderen daarom dan ook zeker te doen.

Al met al, interessant product, ware het niet dat de accesstime zo ongelooflijk hoog ligt.

Heb jij ook een Hitachi Deskstar 7K500 HDP725025GLA380, 250GB?