LC-Power LC-1400mi Review

pr1nsje 29 oktober 2012, laatste update op 30 oktober 2012, 3.457 views

LC-Power LC-1400mi

Pluspunten

• Vormgeving
  • Voeding ingebouwd

Minpunten

• power knop zit wat losjes erin
  • klepje aan de voorkant is wat gammel

Kwaliteit voeding Score: 3
Wilde voor mijn 2e tv een nieuwe htpc hebben, zo goedkoop mogelijk en ruimte was geen probleem.
Aldus koos ik deze kast omdat hij zo lekker goedkoop is en al inclusief voeding met genoeg power voor een htpc build.
Onderdelen die ik erin geinstalleerd heb:
Asrock e350m1 mobo (incl fusion cpu)
Kingston 2gb geheugen
Tp-link pci-e wifi netwerkkaart

De kast had een goede verpakking om transportschade te voorkomen en komt met een overvloed aan schroefjes voor installatie dus hoeft niet bang te zijn tekort te komen.
Er is nog ruimte over voor een 5.25"dvd drive, een 3.5" hdd en eventueel een extra case fan maar die is vrij overbodig voor deze build. Er zijn ook zat ventilatiegaatjes in de kast hiervoor. Apart genoeg zat er bij de voeding wel 3 sata en 2 pata maar zie niet hoe je genoeg ruimte hebt voor 3 sata apparaten in de kast.
Aldus als je met veel hdds wilt gaan werken geen aanrader, ik betwijfel ook of de voeding van de kast ook erg goed is.
Background check op de voeding:
Gemaakt door: Shenzhen Shi Yuan welke o.a. de volgende merken psu maakt
Ever Green, Huntkey, North Q, Dynex, some LC-Power, nMedia PC, some Chill-Innovation
Geen echte bekende toppers voor mij en het aangegeven wattage is bij deze fabrikant vaak nog wat hoog gegrepen volgens de reviews. Maar de build blijft ver van de 200w dus dat moet geen probleem zijn.

Na installatie van de onderdelen (let op, wifi kaart is niet low profile en de kast wel! deze is omgebouwd naar low profile) maar eens de power knop indrukken. Grote lichtgevende blauwe knop die er losjes inhangt. Behalve dat deze wat groot en fel is wel beetje jammer dat die zo losjes zit, werkt wel prima verder. Ook het klepje aan de voorkant (voor headphones/extra usb) zit wat losjes aan de kast.
Aldus niet de perfecte kast, maar wel een prima kast voor de prijs dat deze kost.

Als voor software flash drive met openelec/xbmc geinstalleerd. Na alles ingesteld te hebben bestuur ik nu de htpc met xbmc remote op mijn smartphone.
Hij streamt alle media vlekkeloos via wifi vanaf mijn main storage htpc.
Je moet wel een redelijke wifi verbinding hebben om dit te kunnen. Mocht je bluray kwaliteit gaan streamen kan anders nog wel eens haperingen vertonen maar tot dusver alles 100% zonder problemen.

Heb jij ook een LC-Power LC-1400mi?

Is het mogelijk om de ingebouwde PSU te verwijderen en te verwisselen met een andere PSU?
de psu kan eruit.
Nu ben ik alleen atx voedingen gewend en deze is een maatje kleiner.. welk form factor het is weet ik niet zeker.
ik geloof dat hie een sfx voeding in moet ipv een atx
Zoals ik het begrijp kan er in deze kast dus 1 x een 3,5" HDD en 1 x een 5,25" dvd-drive.
Klopt dit?
Yep klopt precies.
edit: review erop aangepast dat het voor de volgende ook wat duidelijker is.

[Reactie gewijzigd door pr1nsje op 30 oktober 2012 13:15]

Zou je misschien er nog iets bij kunnen zetten over het geluid, en dan met name van de voeding.
Want bij vergelijkbare modellen klagen gebruikers erover dat de rpm van de fan van de voeding niet aan te passen is, wat ervoor zorgt dat deze behoorlijk wat herrie maakt.
ik heb deze kast ook. Afhankelijk maakte de fan niet zo heel veel geluid. Maar ik begin me er hoe langer, hoe meer aan te storen. De kast moet echt dicht om er tijdens een film niets van te horen.

Wat me wel verbaasd is dat ik met deze voeding een AMD A8 levend kan houden! Cool n Quiet staat wel aan, maar een avondje Dirt3 is tot op heden geen probleem. De voeding wordt dan wel erg warm.
hoewel er officieel geen mogelijkheid voor is, is er nog ruimte voor een extra 2,5 ssd naast de 3,5 en 5,25 of zit het echt vol.

Zo ja dan is dit het perfecte kastje voor mijn buget build.
Shenzhen Shi Yuan = Huntkey. :)