QNAP TS-869 Pro Review

pitchdown 29 oktober 2012, laatste update op 22 december 2012, 694 views

QNAP TS-869 Pro

Pluspunten

• Mooie stevige behuizing
  • VGA en HDMI
  • SATA 600 (voor wat het waard is)
  • 2,5 en 3,5 Disk-ondersteuning
  • Display

Minpunten

• Duur
  • Nog weinig schijven van 4 TB officieel ondersteund

Kwaliteit voeding Score: 4
Sinds vorige week in bezit en nutoe erg tevreden.
Gebruik het systeem voornamelijk voor iscsi-verbindingen.
Ik ben nog steeds on the way om de maximale performance middels iscsi voor elkaar te krijgen.
Als mensen hier nog tips in hebben (icm vmware) hoor ik het graag.

Het is een erg mooi apparaat en het top-product binnen de prijsklasse tot ca. 1000 euro.

Binnenkort update ik de info hier met foto`s en geteste onderdelen.

Heb jij ook een QNAP TS-869 Pro?

Zijn er mensen die deze NAS of type nas gebruiken icm iscsi of NFS?
Mijn ervaring is dat NFS toch echt een stuk sneller is dan Iscsi.

Meningen?
Al meer informatie over dit beestje? Ik zit er aan te denken als upgrade vanaf de TS-410 :)
Heb nog geen foto`s e.d. gemaakt.
Het apparaat bevalt erg goed.

Ik heb tot nu toe alleen een raar probleem gehad met het geluid van de ventilatoren. Deze geven af ten een toe een raar tikkend geluid. Tot nu toe is er 1 fan vervangen. Andere word misschien ook vervangen.

Kwa stabiliteit e.d. draait het apparaat erg goed. Ik draai er inmiddels versie 3.8 van de firmware op zonder problemen.

Ik zoek eigenlijk nog tweakers die deze apparaten gebruiken i.c.m. VMWare iscsi/nfs. Om te kijken wat de maximale throughput is.