Specificaties 700W (80 Plus), semi-modulair - Bekijk alle specificaties

Cooler Master Real Power M700 Review

DarkBlaze 29 februari 2008, 5.361 views

Cooler Master Real Power M700

Pluspunten

• Scherpe Prijs
  • 5 jaar garantie
  • Modulair
  • Goede afwerking
  • Veel aansluitmogelijkheden
  • Stil
  • EfficiŽnt

Minpunten

• Ik kan er zo geen vinden/bedenken

Prestaties en stabiliteit Score: 5
Aansluitingen Score: 5
Uitrusting Score: 5
Koelvermogen Score: 5
Intro:
Ik heb twee zo goed als identieke systemen waar bijde deze voeding in zit de review word nog verder uitgebreid zodra ik thuis ben en het tweede systeem draait. Reden waarom ik een lijstje hier onder neer heb gezet met de onderdelen is omdat het moederbord nog niet in de pricewatch staat.

Gebruikte Systeem:
Intel C2D E2160 met stock koeler
MSI P7N Diamond 780i SLI
Cooler Master M700 700W Modulaire voeding
Cooler Master CM-690 behuizing
4x 1 GB Team Xtreme dark PC6400 ram
2x Western Digital 5000KS 500GB HDD's
Samsung Writemaster 20x dvd-rw
Samsung dvd-rom

Algemeene Indruk:
De voeding zit verpakt in een stevige doos met opdruk maar is verder niet echt speciaal. Als je de doos open maakt zie je netjes schuimmatten zitten om alles te beschermen, verder zit de voeding zelf nog weer in plastic verpakt en liggen de rest van de kabels los in de doos om de voeding heen. Ook zat er netjes een zakje met 4 schroefjes bij om de voeding vast te maken.

Uitrusting en afwerking:
De voeding ziet er goed en netjes afgewerkt uit, hij oogt en voelt degelijk aan en er zitten geen scherpe randen aan alle kabels zijn ook netjes helemaal gesleaved en het bevestiging systeem voor de kabels voelt ook niet gammel of zwak aan. Een groot voordeel is dat de voeding modulair is en je dus geen kabel warboel krijgt in je systeem. Alleen de 24 pins ATX stekker zit vast aan de voeding samen met de 4 en 8 pins 12V stekkers.

Aansluit- mogelijkheden:
De aansluitmogelijkheden zijn meer dan voldoende, je hebt 2 kabels met elk 4 molex stekkers en 2 kabels met elk 4 S-ATA stekkers wat meer dan genoeg is.
Er worden ook 2 6 pins en 2 8 pins PEG stekkers mee geleverd zodat je deze ook kunt combineren maar je kan er maar 2 gebruiken.

Prestaties en stabiliteit:
Hier kan ik nog niet veel over zeggen, het huidige systeem waar hij in gebruikt word trekt niet gigantisch veel stroom. Als de Q9450 binnen is en de E2160 vervangen is door deze cpu probeer ik hier nog wel meer neer te zetten. En na mijn overclock pogingen met de E2160. Ook post ik hier nog wel voltages etc zodra ik thuis ben.

Het systeem is helemaal stabiel en de voeding heeft geen enkel probleem om het systeem van stroom te voorzien, Als ik het moederbord mag geloven heeft de voeding al een rendement van 84,9% idle in de BIOS.

Geluids & Warmte productie:
Ik hoor de voeding helemaal niet! De standaard casefans van de CM-690 samen met de 8800GTS 512mb en de stock Intel koeler maken meer geluid dan de voeding en dan nog is de pc nauwelijks te horen op een casefan na die licht aanwezig is. De voeding word ook niet erg warm maar hij zuigt dan ook koele lucht van onder de kast aan via een rooster in de bodem en heeft een erg hoog rendement van boven de 80% en meestal toch wel 84% of hoger.

Prijs:
Hier kan ik heel kort over zijn, deze voeding heeft een heel erg goede prijs/kwaliteit verhouding! Voor rond de 120 euro krijg je een zeer efficiŽnte en stabiele stille voeding die degelijk afgewerkt is en ook nog modulair!

Conclusie:
Zeer degelijke en goede voeding voor een scherpe prijs die tot nu toe erg goed bevalt. Ik wil hem nog gaan testen met twee 8800GTS 512mb kaarten in SLI en de E2160 wil ik ook nog gaan overclocken. Later ook nog de Q9450 + Overclock als deze binnen is. Maar dan komt hier wel een update.

Edit:
Ik heb nog even snel een foto van de doos gemaakt waar de voeding in zit en toegevoegd aan de review.

Edit 2:
Ik heb de E2160 overclocked naar 3Ghz en de lijnen bleven gewoon strak en zakte niet. Ook staat het RAM nu op 1200mhz en de voeding houd dit met gemak vol.

Edit 3:
Foto even toegevoegd zoals beloofd, is niet al te scherp maar dit komt omdat de foto's zijn gemaakt met mijn W800i. Kabels zijn weer een zooi omdat ik er mee aan het knoeien ben geweest. Let trouwens niet op de status ledjes van het moederbord (blauwe/roode/groene/oranje vlekjes die je ziet)

Edit 4 Update 2:
Aangezien ik hier zo geen foto's meer kwijt kan en ze ook vrij groot zijn heb ik er maar wat online gezet op http://tw.swrepair.nl/ hier staan ook vast foto's op van mijn MSI P7N Diamond (is hier nog niets van te vinden) en zodra hij aan de PW is toegevoegd komt hier ook een review van. Ik ga vandaag nog proberen om de E2160 nog verder te krijgen dan 3Ghz en ook met het RAM aan het spelen. Ook zal is nog is wat meer fans installeren om de voeding toch iets moeilijker te maken, ik denk dat ik vandaag of morgen ook SLI ga proberen. Daarna zal ik ook mijn review van de 8800GTS 512mb updaten.

Heb jij ook een Cooler Master Real Power M700?

heeft iemand die deze voeding gebruikt ook genoeg ervaring om mij tevertellen of ik het beste een 700W of 850W kan nemen, wordt zowiezo cooler master real power maar ik heb mischien maar 600W nodig maar i.v.m. toekomstige upgrades, leek 850 mij mischien het best maar deze 700W is ook erg mooi. en hoe zit het met het stroom verbruik als ik maar 600W nodig heb verbruikt deze dan ook maar 600W of wordt er dan gewoon 700 of 850 geleverd??
hoop dat snel iemand antwoord op mijn vragen kan geven,
groeten nils
Ik heb gisteren de 620W versie van deze voeding besteld en ik hoorde steeds meer over de stilte van de voeding en bij deze is dit dus bevestigd ! Ik ga er het volgende mee draaien :

- Intel Q6600
- GigaByte DS3
- 5 x WD500KS ťn 160GB Maxtor, maar die gaat er na data overzetten eruit.
- 8800GTS G92
- …ťn DVD brander.

Dit moet de 620W versie zelfs trekken. Mooie review en ik kan niet wachten op de 620W versie !
Toeval, ik heb ook gister de M620 besteld bij Empc.
En sorry, ik weet dat dit off topic is.
On topic:
Hele mooie review, ga zo door!
Het enige wat echt lawaai maakt zijn de stock intel koeler als deze op 100% draait en een van de case fans van de CM-690 voor de rest hoor je niet veel op de hdd's na als deze druk bezig zijn.
Darkblaze, kan je er misschien ook een foto van de PSU in je kast bij plaatsen?
Ik zou graag willen zien hoe die kabels e.d. bij jou eruit zien in de kast.
Ik zal vanavond wel even een foto maken, ik wil toch nog de fan die lawaai zit te maken vervangen dus dan moet de kast toch weer open. Ik heb ze aardig weg kunnen werken zonder spullen zo even snel achter de moederbord tray en over de bodem. Houd er wel rekening mee dat bij de CM-690 de voeding onder in de kast zit.

[Reactie gewijzigd door DarkBlaze op 28 februari 2008 11:57]

Ik hoop wel dat Coolermaster in de toekomst ook losse kabelsets gaat leveren.
Voor losse kabels zie :

[Reactie gewijzigd door Rob1106 op 7 januari 2009 11:55]

Ik heb dezelfde nu 2 maanden, zeer tevreden over de voeding.
Nadeel echter dat als je een cm voeding koopt er een beetje rekening word gehouden met degene die een cm stacker kast hebben, de kabels zijn aan de korte kant en dus moeilijk weg te werken.
Voor de rest een prima review.
Hier heb ik dus geen last van gehad, kon alle kabels wel "wegwerken" alleen de 8 pins 12V stekker was net te kort om rond om de tray achter de rand van de tray langs te doen. Dit komt omdat de 12V aansluiting links boven in de hoek zit en de voeding dus onder in de kast.

[Reactie gewijzigd door DarkBlaze op 28 februari 2008 14:19]