Philips 55PFL6007H Review
Wij hebben sinds een week de 55PFL6007H in huis hadden daarvoor 3 weken de beschikking over de LG 55LM670s.
Het is dat we de 2D en de Ambilight zo waarderen maar als het aankomt op de extra mogelijkheden zoals SmartTV het afspelen van content via een NAS of smartshare op een PC of telefoon en stabiliteit van deze extra mogelijkheden dan ligt de LG volgens ons een straat lengte voor op de Philips.
Wat de Programmeurs van Philips in elkaar geknutseld hebben lijkt helemaal nergens op die hele afdeling kan zo de straat op dit accepteer je toch niet als bedrijf. Het loopt zeer vaak vast of je nu met de SmartTV bezig bent of een film af wil spelen of snel wilt door spoelen. Als je een film gedeeltelijk kijkt kun je niet gewoon een uur later...
Pluspunten
Wij vinden het 2D beeld erg mooi beter als bij de LG. Zeer acceptable Passief 3D beel vergelijkbaar met de LG (wij wilden geen actieve 3D). Ambilight vinden wij iets toevoegen (als de tv vlak tegen een muur hangt). Remote is fijner als bij de LG (LG heeft te veel knoppen) Zenders indelen (zappen) vinden wij fijner als bij de LG bij de Philips kunne we een volgorden aanmaken en dan tijdens het zappen hier altijd standaard door heenlopen bij de LG moesten we eerst Favorieten selecteren en dan door de lijst bladeren. Geluid is redelijk voor een TV beter als op de LG. Ghosting had de LG duidelijk zichtbaar last van (maar stoorde ons niet echt) bij de Philips zie ik het nauwlijks vind het zwart ook erg goed. De nog smallere bezel (1cm) tegenover de 2011 modellen.
Minpunten
SmartTV is bagger en niet te gebruiken (looptvast en is erg traag). Afspelen van media (fotos, videos en muziek) op externe bron USB en netwerk werkt erg slecht en onbetrouwbaar (via zowel wifi als Lan 1Gb netwerk) ook niet echt bruikbaar. Type 3D wordt vaak niet goed herkent soms mag je dan zelf kiezen of het sbs of een ander type 3D is maar vaak ook niet dus eigenlijk niet bruikbaar. 3D beeld via HDMI van de HTPC word niet herkend en omschakelen naar 3D sbs handmatig of 2D naar 3D conversie is niet mogelijk. Smart TV en de andere afspeel mogelijkheden waar Philips zo mee adverteerd is meer voor de marketing afdeling om de tv aan de man te brengen maar bij deze serie niet echt funtioneel wekt alleen maar ergernis op als je hier iets mee wil doen moet je deze tv (voor nu) snel vergeten.
Eindoordeel
Het is dat we de 2D en de Ambilight zo waarderen maar als het aankomt op de extra mogelijkheden zoals SmartTV het afspelen van content via een NAS of smartshare op een PC of telefoon en stabiliteit van deze extra mogelijkheden dan ligt de LG volgens ons een straat lengte voor op de Philips.
Wat de Programmeurs van Philips in elkaar geknutseld hebben lijkt helemaal nergens op die hele afdeling kan zo de straat op dit accepteer je toch niet als bedrijf. Het loopt zeer vaak vast of je nu met de SmartTV bezig bent of een film af wil spelen of snel wilt door spoelen. Als je een film gedeeltelijk kijkt kun je niet gewoon een uur later daar verder waar je gebleven was moet je vooraan beginnen en doorspoelen en dan loopt het zaakje weer vast het is eigenlijk niet werkbaar ook het detecteren van 3d materiaal gaat erg slecht.
We beginnen toch wel spijt te krijgen van de omruil met de LG TV op deze werkte eigenlijk alles zonder problemen zelfs Plexapp. 3D materiaal afgespeeld op een HTPC werd gewoon herkend op de LG, had ook altijd de keuze wat voor type 3D (sbs,tb), met de audio hadden we bij geen 3D sbs film problemen bij de Philips zijn maar een paar films die het doen en dan nog vaak de melding audio formaat word niet ondersteund.
Wij hopen/gokken dat Philips dit ook inziet en hier snel iets aan doet het is maar software dit kan gewoon alleen maar beter. Dit kost Philips gewoon markt aandeel en nog erger hun naam vallen ze straks in de categorie Solara en dergelijke in ieder geval met deze serie.
Via de A.C. Ryan play on HD is het afspelen van media op de tv goed te doen maar dan heb je dus niets aan al die extra mogelijkheden, Monteur laten komen wetende dat het aan de software ligt heeft ook niet veel zin we hebben de laatste versie van 23-8-2012.
Reacties (2)
Er zijn in de tussentijd veel verbeteringen uitgebracht
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn