G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL Review

TT17 28 oktober 2012, laatste update op 28 oktober 2012, 1.684 views

G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL

Pluspunten

• Uitzicht
  • Snelheid
  • Prijs/Kwaliteit

Minpunten

• N / A

Stabiliteit Score: 5
Ongeveer een jaar geleden heb ik dit geheugen in mijn systeem ingebouwd en ik moet zeggen : "Dik OK!"

Featureset :

RAS-Precharge-Time (tRP) 9
Row-Active-Time (tRAS) 24
Capaciteit : 8192 MB

Stabiliteit :

Zeer stabiel, al verschillende stresstest gedaan, en komt er telkens weer goed uit. Natuurlijk bestaan er genoeg tools die dit kunnen testen wil je meer info hebben. Maar één ding kan ik wel zeggen, stabiel zijn ze als geen ander, en bovendien zijn ze met net dat ietsje meer (1600 ipv 1333) toch wel opvallend sneller.

Overklokbaarheid :

Ik heb dit getest, maar teruggeschroefd omdat het niet nodig was, ik had al voldoende snelheid zonder deze te overklokken. Mijn cpu, nochtans een intel core i5 2500k, had eerder last van te warm te worden.

Een vriend van mij heeft de 2133 versie zwaar overgeklokt en was er erg over te spreken. Hij zei dat hetzelfde mogelijk was bij mij met dat verschil dat die van hem een standaard hogere klok heeft.

Prijs :

Een geweldig mooi en degelijk setje voor een prijs die onder de ¤50 blijft, wat kan een mens zich meer wensen. Natuurlijk zijn andere DIMM's, bijvoorbeeld van Corsair (de Vengeance serie), ook erg aan te raden en met een even degelijke prijs.

Prijs van RAM - geheugen is op deze moment erg gunstig !

Heb jij ook een G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL?

Zitten hier lampjes in gebouwd??
Verder nette review!
Nee geen lampjes, althans ik heb ze nog niet gezien. En bedankt ;)