OCZ CoreXStream 500W Power Supply Review

deboerpp 28 oktober 2012, 1.372 views

OCZ CoreXStream 500W Power Supply

Prestaties en stabiliteit Score: 1
Aansluitingen Score: 3
Uitrusting Score: 1
Koelvermogen Score: 1

Ik wil hier even een kleine aanvulling bij schrijven. Aangezien hij van OCZ was heb ik er niet aan gedacht om enige test te doen toen ik hem monteerde. Toen mijn cpu opeens te warm werd, beeld bevroor en computer plots uitviel dacht ik zelfd niet in eerste instantie aan de voeding. Uitgewisseld met oude voeding en Gf ( oude PSU kon nieuwe GF niet voeden ) , en systeem deed het weer. Naar winkel met PSU en verkoper daar : " Ah, ja, ik hoef hem niet eens te testen, er waren er al 3 deze week, hier, deze voedingen heb ik nog liggen " . Is dus een fabricagefout, nog niet officieel. Ik zou zeggen, niet kopen tot fout 1. Officeel erkend is 2. Verholpen is.
Dit had ik echt NIEt verwacht van een product van OCZ. Kwaliteitscontrole ?

Heb jij ook een OCZ CoreXStream 500W Power Supply?

Juist wel verwacht van een OCZ product.

Er is altijd wel wat. OCZ geheugen draait niet lekker op timings van de fabriek, heeft meer volt nodig, PSU's falen, SSD's hebben een te hoog uitvalspercentage.

Als OCZ iets niet kan is het wel kwaliteitscontrole!
Ach, mijn PSU van OCZ een StealthXStream II 600W liet het na anderhalf jaar trouwe dienst afweten.

Twee weken geleden schakelde mijn computer zichzelf telkens na een paar minuten uit. Bij het opstarten kreeg ik de Biosmededeling over een Power Supply Surge (beveiliging Asus MB).

Na dit voor de zekerheid talloze malen herhaald te hebben de PSU uiteindelijk RMA gestuurd naar OCZ. Keurige reactie gekregen, maar dit relatief nieuwe type bleek alweer uit de produktie te zijn genomen. Een vervangend type is niet in voorraad en het wachten kan wel eens erg lang gaan duren.

Les: uiteindelijk draait alles om een stringente kwaliteitscontrole, dit maakt of breekt elk merk
De RMA-afwikkeling is toch sneller gegaan dan gedacht. Na een week een nieuwe PSU toegestuurd gekregen, een veel duurder model: 750W ipv 600W, en ook nog volledig modulair uitgevoerd. Alles doet het weer perfect.
Ik ben meer dan tevreden met deze oplossing, dus een pluim voor OCZ.