Trust EasyClick Wireless Mouse Review

eiPionezero 26 oktober 2012, laatste update op 7 november 2012, 766 views

Trust EasyClick Wireless Mouse

Pluspunten

• ligt goed in de hand
  • back/forward knoppen

Minpunten

• muis blijft soms hangen
  • slechte kwaliteit usb-ontvanger

Allereerst: dit is mijn eerste review, dus kritiek is altijd nuttig.

inleiding
Via marktplaats.nl had ik een laptop op de kop weten te tikken en aangezien ik het trackpad van een laptop niet fijn vind werken had ik een muis nodig. Deze moest aan een paar eisen voldoen:
  • het mocht niet zo'n klein onding zijn, hij moest een fatsoenlijke grootte en pasvorm hebben
  • hij moest draadloos zijn
  • hij moest niet teveel kosten
Ik heb toen bij de eerste winkel die ik tegenkwam een muis gekocht die aan deze eisen voldeed, deze Trust. Inmiddels heb ik deze muis al drie à vier maanden, dus werd het tijd voor een review

ergonomie
Zoals één van mijn drie eisen was moest de muis een fijne pasvorm hebben. Wel, dat heeft 'ie. Mijn hand valt er prachtig omheen en mijn duim kan perfect bij de forward/backward knoppen. De knoppen klikken fijn en het scrollwieltje scrollt goed.

werking
Ik heb op mijn laptop zowel Windows 7 als Ubuntu 12.04 staan, in beide besturingssystemen werd de muis probleemloos herkend, in Ubuntu een stukje sneller als in Windows, want Windows neemt altijd uitgebreid de tijd voor installeren.
De installatie mocht dan vlot gaan, het 'muizen' gaat niet even vlot. Soms hangt de muis een beetje en weigert de cursor fatsoenlijk mee te bewegen met mijn handbewegingen. Dat is erg vervelend, aangezien de basiseigenschap van muizen hoort te zijn: de bewegingen van je hand omzetten in bewegingen van de cursor.

bouwkwaliteit
De muis is naar mijn idee zeer degelijk, je kunt er rustig met je vuist op slaan, hij overleeft het wel. De usb-ontvanger is dit echter niet. Als deze niet in je laptop of pc is gestoken merk je dat de usb-aansluiting erg los zit ten opzichte van de eigenlijke ontvanger. Zodoende heb ik bij bouwkwaliteit vier sterren gegeven, vijf voor de muis en drie voor de ontvanger.

conclusie
De muis is over de hele linie goed en laat slechts twee steekjes vallen: de ontvanger is van belabberde kwaliteit en soms blijft de muis hangen. Het eerste is niet echt een probleem, het tweede wel. Want het is uitermate irritant als een muis niet goed doet wat 'ie moet doen.

Heb jij ook een Trust EasyClick Wireless Mouse?