Specificaties 27" @ 1920x1080 (AH-IPS, 5ms) - Bekijk alle specificaties

LG IPS277L-BN Zilver, Zwart Review

Ranran 26 oktober 2012, laatste update op 8 november 2012, 19.233 views

LG IPS277L-BN Zilver, Zwart

Pluspunten

• Kijkhoek.
  • Kleurbereik
  • Geschikt om te gamen
  • Lekker groot.
  • MHL kabel inbegrepen.
  • Prijs!!

Minpunten

• Bouwkwaliteit
  • Scherm is wiebelig als je aan de touch gevoelige knoppen zit.
  • Stof kan makkelijk tussen de bezel en lcd paneel komen.
  • Audio uitgang werkt niet onder Linux.
  • Featureset.
  • Backlight bleeding linksonder(is te fixen door helderheid aan te passen).

Zat naar een nieuwe monitor te zoeken die aan bepaalde voorwaarde moest voldoen:
  • goede kijkhoek
  • groot kleurbereik
  • > 24 inch
  • => 1080
  • < 350
En kwam bij de LG IPS277L uit.

REDEN tot aanschaf

Wilde een groot scherm om films te kijken en om af en toe foto's te bewerken.
Ik gebruikte mijn 30" Samsung tv als beeldscherm en wilde niet kleiner gaan. Ik ergerde me an de resolutie van de tv die was 1366x768.

Specificatie/kenmerken

Aspect ratio: 16:9
Resolutie: 1920x1080
Helderheid (cd/m): 250
Contrastverhouding: 5.000.000:1
Responstijd: (ms)14ms (GTG) 5ms (GTG)
Kijkhoek(H/V): 178/178 [l/i]
Kleurdiepte (aantal kleuren): 16.7 M
Kleurgebied: Anti-Glare
Srgb: Nee???
Kantelen(tilt): -5~20 graden

Heb zelf een paar vraagtekens bij dit scherm.
Het is namelijk een IPS scherm maar op de site van LG staat er bij Srgb Nee ?? Via google zocht ik welk soort paneel ze gebruikt hebben voor dit scherm en kwam er achter dat het een 6bit+AFRC (8bit ) output heeft. Ik ga er van uit dat de gebruikte paneel de LM270WF5-SLB1 is omdat de issue date 09-01-2012 is en mass production Q3,2012.
Er komen meer onduidelijkheden aan het licht als ik naar de paneel specificatie kijk.
LG zegt dat het een backlight is maar ik zie nergen full backlight alleen Lamp position: edge light type.
Er staat ook dat de helderheid 300 is inplaats van de geadverteerde 250cd/m.
Bij nl.hardware.info meten ze een maximale helderheid van 218,2 cd/m.

Hier de link naar de verschillende soorten paneel typen.

Concurrentie

een echte concurent voor de LG is de Dell S2740L.
Deze monitor heeft meerdere aansluitingen maar heeft dan weer geen audio out ingang.
De reactietijd is ook 2ms trager. Qua prijs zijn ze gelijk

Inputlag

Heb het scherm getest vs een TN scherm de Flatron L1752S.
Hier presteerde de LG IPS beter dan de TN.
(Zie de laatste foto)

Backlight Bleeding

In het begin had ik linksonder en een klein beetje rechtonder last van backlight bleeding omdat het scherm op 100% brightness stond.
Om geen last meer te hebben van dit probleem heb ik de brightness naar beneden geschroefd naar 21%.

Voor de prijs is het een goede aankoop. Het is een echte allrounder, games, fotobewerking, films en web development gaan prima op de LG IPS277L-BN

Heb jij ook een LG IPS277L-BN Zilver, Zwart?

Ik wil ook even een duit in het zakje doen: ik heb dit scherm inmiddels nu een maand of 4 en ik vind het een zeer prettig scherm, ik gebruikte hem eerst als vervanging van mijn tv, met XBMC als enigste source. Nu is het de monitor van mijn game pc.

Het voornaamste waar mensen van af kunnen schrikken is de backlight bleeding, en ja, die van mij heeft dat ook, ik had er eigenlijk allen last van in de mediacenter setup. voor pc gebruikt merk ik het nooit. En bij MC gebruik valt het eigenlijk aleen op tijdens overgangen over zwart, bij een zwart scherm van een paar frames tot een seconde zie je het. zodra er ook maar iets van content verschijnt ben je het echter al weer vergeten. Als game scherm heb ik nul min punten, geen lag, kleuren zijn top. de volgende min punten wil ik ook weerlegen:

-Scherm is wiebelig als je aan de touch gevoelige knoppen zit.
-Audio uitgang werkt niet onder Linux.

dat wiebelen merk ik niet zo veel van, de bediening van de knopen is overigens wel best ruk. daar in tegen zit je hier vaak enkel in de eerste week aan, om er vervolgens nooit meer aan te komen. Mijn audio uitgang ( ja Ranran, een audio uit ingang heet een audio uitgang ;) werkt wel onder linux, dit is puur een hdmi aangelegenheid, zorg dat de source op 2 channel audio staat dan "moet " het goed gaan.

Ik ben van plan om met mijn vakantie geld een tweede scherm aan te schaffen, ditmaal permanent voor xbmc, en ik zit er hard aan te denken om een tweede LG aanteschaffen, zo tevreden ben ik ermee. zeker voor dit geld!! maar mischien haal ik de Dell of de asus MX279H en kijk ik welke het beste in een van de situaties werkt.

btw, dit scherm acepteerd refresh rates van 60, 50, maar ook 30, en 25Hz, ideal voor studio gebruik ;)
Je hebt het over foto's, maar deze zijn niet te vinden..

De scherm?
De gebruikte paneel?

Misschien ben ik een mierenneuker, maar dit zijn grote taalfouten :P
Sorry , heb de foto's bijgevoegd. ;)
Ha Ranran,
Dank voor de review.
Zelf zou ik de IPS277L graag op een eigen mount zetten (niet de standaard voet).
De monitor heeft echter geen VESA mount ...
Zou je daarom een foto kunnen toevoegen van de monitorachterkant zonder de voet?
Dan kan ik kijken of een custum-build oplossing mogelijk is.
Hier de foto van de achterkant

Je kan makkelijk een custom mount voor maken

[Reactie gewijzigd door Ranran op 19 november 2012 10:55]

zal vanavond een foto plaatsen
Ha Ranran,

Super bedankt voor de foto!
Ik denk dat een custom-mount prima mogelijk is.

Zou je ondanks de matige bouw-kwaliteit toch positief adviseren over dit product?
Ondanks de bouw-kwaliteit zou ik je dit scherm adviseren. Voor een low-budget is dit zeker een TOP scherm.
Ben erg geinteresseerd in een scherm met behoorlijke kleurechtheid en diepe kleuren n waarmee ik ook kan gamen zonder ghosting en dergelijke. Denk je dat ik hiervan last zal krijgen bij bijvoorbeeld Diablo 3?
Ik denk dat je prima hierop kan gamen, speel zelf counter strike source erop en merk geen ghosting
Kan je het scherm ook lichtjes kantelen ? Ik zat namelijk te denken aan eye-finity.
Alleen naar achteren of naar voren
Ik heb het scherm ook gekocht, beeld is prima voor foto's en films verder kan je er ook prima op gamen (BF3 en Guildwars 2 getest).
Wat mij dwars zit is de IPS glow, bij een totaal zwart beeld ( of donkere games zoals Diablo3 ) is het zwart erg grijs. Het lijkt wel of er een waas overheen zit. Ik heb de brightness zelfs op 0 staan om zo min mogelijk backlight te activeren. Dit baat niet. Je kan in de OSD-menu de optie blacklevel high en low kiezen. Bij low is het zwarte iets donkerder, maar nog steeds niet zo zwart als mijn oude samsung bw226. Dus software matig maar van RGB op ycbr444 gezet. Ook nu word het wat donkerder, maar nog steeds te grijs. Is dit iets algemeens voor IPS schermen ? Mijne gaat in ieder geval weer retour. Aangezien de black light bleed linksonder 1/4 van het scherm in beslag neemt.
Als je een scherm hebt bemachtigd die dit niet heeft, dan is het een prima scherm om op te gamen en een erg goed scherm voor films en je home pictures en video bewerking.

[Reactie gewijzigd door Northy op 2 april 2013 15:42]

Hallo,

Ik vroeg me af of je het scherm ook aan een muurbeugel kan bevestigen?
Nee helaas niet maar je misschien wel een muurbeugel maken

Die stickers op de bezel onderaan zijn wel echt heel erg lelijk.
ik heb zomaar het idee dat die bedoeld zijn om eraf te halen -.-