Samsung Galaxy Note II 16GB Titanium Review

ictinteresse 26 oktober 2012, laatste update op 26 oktober 2012, 4.163 views

Samsung Galaxy Note II 16GB Titanium

Pluspunten

• Prachtig scherm
  • Accuduur (Ik doe er bij gemiddeld gebruik 2 dagen mee en hou ik ongeveer 20-25% over
  • S Pen (Alhoewel ik hem niet gebruik zowel als ik dacht te gebruiken)
  • Snelheid van het toestel
  • Het geheel eigenlijk wel, geen seconde spijt gehad (of de neiging hiertoe)
  • Multi View (2 Apps tegelijk openen)

Minpunten

• Toestel had naar mijn inziens met betere bouwkwaliteit (Plastic) een hogere waardering kunnen krijgen (En wellicht ook meer mensen over de streep kunnen trekken toch voor een Samsung te gaan, voor degene die dat nog niet zijn)
  • Toestel van gemiddeld ver boven de 600 euro (Bij lancering) mag wel van verwacht worden dat er wat meer Extra's bijzitten (Bijv. standaard een "standaardhoesje" of een kabel van Micro-USB naar USB (Voor bijv. externe muis/Externe hardeschijf etc.)

Sinds 2 weekjes ben ik de zeer trotse bezitten van een Samsung Galaxy Note 2 (N7100)
"The complete box" verbaaste mij eigenlijk niets aangezien ik hiervoor een Samsung Galaxy S3 had. Alles is hetzelfde alleen de doos is wat groter (doordat de note 2 groter is).

In the box zit:
- Galaxy note 2
- USB oplader
- Micro Usb kabel
- Headset
- 2 Extra oortjes
- Snelstart handleiding in het NL & EN
- Accu

Over het uitpakken was ik dus niet geheel enthousiast, maar toch altijd leuk!

Na het uitpakken drukte ik gelijk mijn Micro simkaart erin en mijn geheugenkaartje (Kingston 16GB Class 10) in het toestel. Trok het plastic eraf aan de voor- & achterkant.
Vervolgens drukte ik de aan- uit knop in.

Het viel direct op hoe snel het toestel daadwerkelijk is & uiteraard het prachtige beeldscherm.
De grootte vind ik persoonlijk wel meevallen (Hij had ook wel 6Inch mogen zijn)

Na de standaard instellingen ingesteld te hebben kon ik gaan snuffelen. (Land + regio, Google account(s), Dropbox, Google +, Wifi, Backup en/of herstel etc.)

Als eerste opende ik de dropbox app & het is waar. Voor 2 jaar lang krijg je bij activatie van de Note 2 toestel 50GB extra opslagruimte. Ook is standaard ingesteld om alle foto's automatisch up te loaden naar een aparte Dropbox folder (Handig, alhoewel sommige deze functie toch uit willen schakelen).

Daarna ben ik alle apps gaan installeren die ik "veel" gebruik.
- ING App
- Rabobank App
- Sygic
- Wat spelletjes
- Olive Office Premium
- Whatsapp
- kies Air (Via Wifi je telefoon benaderen voor alle zaken wat je ook met de gewone Kies kan)

Het toestel is echt heel vlot, geen haperingen, geen vastlopers.
Alle Apps waren binnen no-time geinstalleerd en het is echt een waar genot om naar het superieure scherm te kijken.

De accuduur is echt heerlijk, met dit toestel heb ik eigenlijk geen zorgen meer of ik het einde van de dag wel of niet haal m.b.t. de accuduur.
De eerste dag volledig opgeladen, de hele dag lekker erop gespeeld en na 25,4uur had ik nog 49% over (Totale speeltijd: 10,3uur)
Dit belooft wat voor de toekomst!

De Multiview feature is ook fantastisch. 2 Apps tegelijk openen zonder dat het toestel vastloopt en/of hapert, werkelijk waar het is echt een top toestel (mag ook wel voor de prijs).

De S-pen heb ik ook veel plezier van. Een aantal teken-apps geinstalleerd en de standaard S-pen apps zijn ook oké.
Met de pen kan je bijv. ook smsjes schrijven (Die zet hij automatisch om in text). Leuk voor in de autohouder, dan hoef ik alleen de pen (waar ik 1 extra van heb) te gebruiken om SMS-jes te typen/schrijven. Als je een SMSje bekijkt en de volume knop omhoog indrukt wordt de lettergrootte groter dus het is prima te lezen tijdens het rijden. (Ja ik weet het, niet het juiste voorbeeld).

Het geluid laat eigenlijk weinig tot niets te wensen over voor een mobiele telefoon. Goed helder geluid met ook een leuke volume (Het blijft een telefoon he).

Veel foto's heb ik nog niet geschoten maar de kwaliteit is prima voor een telefooncamera. (Geen verschil met mijn vorige toestel de Galaxy S3)
De videocamera is vooral veel sneller als op de S3 (Mijn eigen ervaring).
Geluid met opnemen is ook goed helder (Microfoon op de achterkant?)

Zelfs de front-camera heeft toch een goede kwaliteit (Al is het nog net geen 2Megapixel??)

Zelf kan ik het toestel ook goed met 1 hand bedienen (Heb vrij grote handen), alhoewel ik eigenlijk (te) voorzichtig ben doe ik het toch bijna altijd met 2 handen. Vooral het volwaardige toetsenbord is zeer goed te bedienen.
Boven de QWERTY toetsenbord indeling zijn ook alle cijfers direct klikbaar (Helaas alleen de ,(Komma) nog niet).

Tot nu toe vol lof over het toestel! (Denk dat dat ook wel zal blijven).

PS. Mochten jullie foto's en/of benchmarks willen DM me dan even (Heb nog nooit eerder benchmarks gedraaid)

De review zal ik af en toe nog zeker bijwerken.

Heb jij ook een Samsung Galaxy Note II 16GB Titanium?

Duidelijke review en ben benieuwd naar eventuele testen die er zeker wel zullen komen, zelf heb ik hem nu 18 dagen en kan je verhaal alleen maar beamen.

Zelf ben ik helemaal niet thuis op het gebied van Android heb het 2.5 jaar gedaan met een HTC HD2 met Win6.5 waar ik ook best tevreden mee was, wil het niet dat ik er steeds minder mee kon doen dus was de sprong naar Android nieuw maar de Note2 heeft mij over de streep getrokken.

De standaard apps zijn wel aardig en best wel goed dus ben ik de Markt opgegaan en heb heel wat [gratis] apps gedownload en geprobeerd, zelf heb ik wel gemerkt dat hij toch soms vast loopt maar niet dat hij niets meer doet, hij reset/hersteld zich zelf, je krijgt dan een popup die verteld dat de wizart er mee is gestopt en het scherm komt dan gewoon weer terug.

Zal nog wel een poosje duren voordat ik er helemaal mee thuis raak alhoewel veel dingen gelijk zijn aan de HD2 wat de apps en de bediening betreft, ik ben er blij mee.

Over een hoesje of iets anders wat er niet bij zit vind ik ook wel jammer, zat bij die HD2 wel en die is na 2.5 jaar nog helemaal goed, heb nu de Flip-case http://www.pdashop.nl/pro...-2-flip-cover-silver.html er op zitten en alhoewel die erg mooi staat is hij toch niet zo handig.

WiFi vind ik uitstekent haal op N/5Ghz. snelheden van rond de 65Mbits, niet slecht , toch?

Tot zover maar weer ... :+

[Reactie gewijzigd door djfox741 op 27 oktober 2012 01:49]

Super review, dit is precies wat ik wou horen. Ik mocht mijn abbo verlengen en heb voor de note 2 gekozen. (van hi) helaas was hij niet op voorraad dus moet nog geduldig wachten wat heeeeel moeilijk gaat:p haha
goede review, maar ik volg de minpunten niet helemaal.

ten eerste: een 950 kostende iphone heeft nog minder extra's (en nee dit is geen voorzet voor een debat over apple)

ten tweede: er zit toch een usb kabel voor naar de pc bij?
Iphone heeft er inderdaad niet meer bij zitten, maar dan nog vind ik dat je bij zo een (duur) toestel wel wat extra's mag krijgen zoals bijv. een hoesje.

Je 2de punt, Mijn tekst als minpunt is:
Waar zeg ik dat er geen USB kabel bij zit om de telefoon op de PC aan te sluiten?
oeps sorry, neem me niet kwalijk, daar heb ik inderdaad overheen gelezen.

en hoewel ik het met je eens ben dat je weinig mee krijgt, dit is meer een markt probleem (als in elke fabrikant doet dit). maar goed dit is jouw review en ik ga absoluut mijn mening niet opdringen.

was ook geen kritiek hoor, t viel me gewoon op
Dat mag ook en is zeker geen probleem. Kritiek is ook welkom, moet wel onderbouwend zijn dan.
Dat het een markt probleem is, ben ik tot op zeker hoogte met je eens maar ook dan nog vind ik het wel een minpunt.
kan ik mij opzich wel in vinden,

gebruik je het toestel nog steeds? en bevalt deze nog? (accu enzo ook nog goed)
Nop. Ik heb al meer als een jaar de Note 3, die bevalt zeker nog.
ah oke. die was ivm overlijden televisie net buiten mijn bereik. komende week komt mijn eigen note2 (heb nu enkel een paar keer een testmodel gehad)
Mijn mening zou zijn/is, spaar een beetje door voor de Note 3.
Is echt een behoorlijke vooruitgang voor dat bedrag meer, naar mijn mening is het het ook zeker waard.
qua snelheid of? want ik hoorde dat de note2 ook alles nog aankon
De Note 2 kan ook vast wel alles aan maar de Note 3 is in alle opzichten een behoorlijke vooruitgang. Echt in alle opzichten.
Scherm(resolutie), geheugen (standaard 32GB zonder geheugenkaart!), accuduur, mogelijkheden, sterk verbeterde S-pen, veel meer werkgeheugen, USB 3.0 (laadt ook echt sneller), Snellere Wifi chip, betere camera en ook zeker het design.
Snelheid ook zeker weten.
oke bedankt ik zal er even naar kijken