Seagate Spinpoint M8 ST1000LM024, 1TB Review

AmigaWolf 25 oktober 2012, laatste update op 25 oktober 2012, 2.866 views

Seagate Spinpoint M8 ST1000LM024, 1TB

Pluspunten

• Aardig snel.
  • En makkelijk te insteller.

Minpunten

Zo heb de Seagate Spinpoint M8 ST1000LM024 gekocht voor in mijn Silverstone Raven RVS02 Externe Behuizing, en moet zeggen dat hij lekker snel is voor een 2,5" 5400RPM Harde Schijf, en aardig stil ook nog is.

Ik heb een ASRock X58 Extreme3 MB met 2 x USB 3.0 aansluitingen er op (daarom kocht ik toen deze MB ook) die werken met de NEC MPD720200 controller.

Ik gebruik Windows 7 x64 Ultimate als mijn OS.

Ik heb even wat Benchmarks gemaakt met ATTO Disk Benchmark v2.47 en Roadkil's Disk Speed.

Eerst met ATTO Disk Benchmark v2.47 getest:

En toen met Roadkil's Disk Speed getest:

Dat zijn mooie Snelheden voor een 2,5" 5400RPM Hard Disk.

Tot nu toe raad ik deze voor iedereen aan die een kleine formaat Hard Disk wil (2,5") en die aardig snel is en 1TB ruimte heeft, en niet zo duur is.

Heb jij ook een Seagate Spinpoint M8 ST1000LM024, 1TB?

Is deze Spinpoint identiek aan de Samsung Spinpoint, of heeft er een of andere update plaatsgevonden?
Ik denk het wel ja, aangezien Seagate de Samsung Storage gedeelte heeft overgekocht.

En als ik op http://eshop.macsales.com/item/Seagate/ST1000LM024/ kijk staat daar ook Seagate/Samsung 1.0TB Spinpoint M8 Hard Drive, en als ik naar Mfr P/N kijk heeft hij ook de zelfde nummer.

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 15 november 2012 00:50]

kan iemand vertellen of dit een echt stille schijf is, die goed te gebruiken is in een volledig passief gekoeld systeem?

Wil 'm in m'n laptop zetten, daar zit een mSata SSD in, dus random access snelheid boeid me niet. Maar in idle is de laptop volledig stil. Maar de HDD van Lenovo maakt vrij veel geluid bij het draaien (constant, je hoord 'm zoemen, niet ratellen)

alvast dank
Hij is aardig stil ja, maar als je echt stil wil zijn moet je gaan voor een SSD natuurlijk, en niet voor een Harde Schijf.