Specificaties Gestabiliseerd met een filtermaat van 67mm - Bekijk alle specificaties

Canon EF 70-200mm f/4L IS USM Review

semicon 24 oktober 2012, laatste update op 24 oktober 2012, 883 views

Canon EF 70-200mm f/4L IS USM

Pluspunten

• De bouwkwaliteit is echt heerlijk. De Image Stabilizer is echt subliem. Ik heb al veel gespeeld met 'aan of uit'. Zelfs bij voldoende licht (daglicht, buiten) zijn de foto's gewoon scherper met IS aan. De bokeh word superzacht op 200mm en bij 70mm krijg je heerlijke ronde vlekken.

Minpunten

• De prijs!

AF-snelheid Score: 5
Lens flare Score: 5
Vignettering Score: 4
Chrom. abberratie Score: 5
Vervorming Score: 5
Scherpte (stopped) Score: 5
Scherpte (open) Score: 5
Handling Score: 5
Ik twijfelde enorm. Het prijsverschil tussen de IS en niet-IS versie is groot. Deze lens is bijna net zo duur als de F2.8 non-IS. Toch ben ik nu erg blij met het resultaat, ik zou de IS echt niet willen opgeven.

• Canon EOS 60D

Heb jij ook een Canon EF 70-200mm f/4L IS USM?

Lens Flare 5 sterren?

De bokeh word superzacht op 200mm en bij 70mm krijg je heerlijke ronde vlekken?

Dat heeft meer met je afstand tot opject te maken. Met 70MM kun je ook super zachte bokeh hebben.

[Reactie gewijzigd door Hamed op 24 oktober 2012 21:56]

Bokeh heeft ook met je F getal te maken. Maar idd ook met je afstand. Maar even in de praktijk. Als je geen macro schiet... Mijn ervaring is vooral vaak smooth, en de rondjes zijn lekker rond (niet hoekig).

Is het de moeite waard om te vermelden dat ik nog geen last heb gehad van lens flare, MAAR dat misschien komt doordat ik de zonnekap er eigenlijk altijd op heb (buiten)? En dan nog... voorbeeldfoto laat flare zien. Maar dit is een review met mijn ervaring. IK heb er geen last van gehad nog. Als ik die ervaring ook krijg, zal ik mn review aanpassen.

Verder nog iets positiefs in te brengen?