Specificaties 22" @ 1680x1050 (WSXGA+) (TN, 2ms) - Bekijk alle specificaties

Samsung Syncmaster 2232BW Zwart Review

boeing767 25 februari 2008, 968 views

Samsung Syncmaster 2232BW Zwart

Pluspunten

• Design is geweldig
  • Vele verschillende kleurencontrasten met 1 knop in te stellen (magic bright)
  • haarscherp
  • geen ghosting
  • kleurenpaneel is overtuigend
  • Prijs kwaliteitsverhouding

Minpunten

• monitor kan niet op de voet gedraaid worden
  • voetje waarop de monitor staat is lastig te bevestigen
  • je weet niet van te voren welk paneel je krijgt in je monitor

Sinds zaterdag in bezit. Na een zoektocht op het internet gelezen dat er ook bij dit type Samsung Monitor weer meerdere versies panelen in omloop zijn (zoals ook bij de 226BW). Omdat ik zeker wilde weten dat ik de "orginele" Samsung panel zou krijgen heb ik meerdere winkels gemaild.

Helaas kreeg ik van de meeste winkels geen reactie terug, alleen dat de monitors van een goede distrubuteur vandaan zouden komen. Met andere woorden, geen bevredigend antwoord. Powerline was hier eerlijker in en gaf mij de onderstaande informatie:

Goedendag,

de monitoren die wij momenteel op voorraad hebben een FA-Pnnel (Samsung maakt gebruik van 5 verschillende soorten panels).

Met vriendelijke groet,

Powerline Computers B.V.
Philipsstraat 40
2722 NA Zoetermeer

Ondanks deze informatie heb ik monitor gekocht bij Alternate in Ridderkerk, omdat bijna al mijn hardware daar vandaan komt.

Eenmaal thuis gekomen viel mij weer is goed op hoe mooi het design van de monitor eigenlijk wel niet is. Mooi strak glad zwart. Gewoon hetzelfde type design van Samsung dat hun ook bij de tv's hebben toegepast.

Alleen het in elkaar zetten van de monitor was iets meer werk. De simpele handleiding met figuurtjes, legt niet precies uit hoe je de monitor in het voetje moet klikken. Dit was een kwestie van voorzichtig proberen. Toen dat niet werkte toch maar iets meer geweld gebruikt totdat hij eindelijk vast klikte :)

Eenmaal aangesloten op een DVI connector moest ik wel de brightness aanpassen. Want dit was standaard te fel! Vervolgens wilde ik weten of de monitor echt wel een samsung panel had. Brightness en contrast op 0 gezet en vervolgens de source knop 5 seconden ingedrukt. Thanks god, het was volgens de code die eruit kwam een Samsung :D

xAx-xxxx : Samsung panel.

xLx-xxxx : AU Optronics panel.

xDx-xxxx : CMO panel.

xIx-xxxx : CPT panel.

In spellen is de monitor wellicht op zijn best. De kleuren zijn overtuigend en zwart is echt zwart. Ghosting heb ik niet echt kunnen waarnemen (getest met Counterstrike Source). Backlight bleeding is mij ook niet opgevallen.

Met andere woorden, waar voor mijn geld. De monitor doet wat ik er van te voren van had verwacht. Absoluut een geweldige aankoop

Heb jij ook een Samsung Syncmaster 2232BW Zwart?

Eerste gedeelte is niet relevant. M-ME22H ...............

Net voor -1002 zoals jij schrijft staan nog een aantal letters. De 2e letter zegt iets over het type scherm ;)