Logitech Harmony Touch Review
Dit is mijn eerste review, dus als er iets mist hoor ik het graag. Ik heb hiervoor de Harmony One (Oude model) gehad. Hier was ik ook al zeer tevreden over. De Harmony Touch is toch wel weer een flinke stap omhoog voor mijn gevoel. Ik heb hem gekocht bij Amazone.de voor 150,-. Design De Touch is een stuk korter. Heeft aan de onderkant een soort van grip coating. Door de bolling aan de onderkant ligt hij goed in de hand om de onderste buttons te kunnen bedienen. Om het touchscreen te bedienen met je duim zul je een beetje moeten herpakken, maar je kan hem ook bedienen met je andere hand. De buttons zijn nu van zacht plastic en mat van kleur. Ze voelen erg degelijk aan en toetsen erg comfortabel. De aansluiting achterop de Harmony is...
Pluspunten
Stuk kleiner dan het vorige model. Ligt goed in de hand. Buttons voelen beter aan in vergelijking met de Harmony One. Configuratie via de nieuwe webinterface werkt een stuk beter dan de oude applicatie. De afstandsbediening is sneller. Hij voegt automatisch al je tv zenders toe als je je provider kiest. Als je opnieuw je activiteit kiest gaat hij deze niet een 2e keer uitvoeren maar opent hij deze gewoon. Veel aanpassingen kan je ook gewoon via de afstandbediening doen.
Minpunten
De prijs is wat hoog. Het bijgeleverde usb kabeltje is erg kort. (30cm ofzo)
Eindoordeel
Ik heb hiervoor de Harmony One (Oude model) gehad. Hier was ik ook al zeer tevreden over. De Harmony Touch is toch wel weer een flinke stap omhoog voor mijn gevoel.
Ik heb hem gekocht bij Amazone.de voor 150,-.
Design
De Touch is een stuk korter. Heeft aan de onderkant een soort van grip coating.
Door de bolling aan de onderkant ligt hij goed in de hand om de onderste buttons te kunnen bedienen.
Om het touchscreen te bedienen met je duim zul je een beetje moeten herpakken, maar je kan hem ook bedienen met je andere hand.
De buttons zijn nu van zacht plastic en mat van kleur. Ze voelen erg degelijk aan en toetsen erg comfortabel.
De aansluiting achterop de Harmony is een Micro USB aansluiting.
Instellen
Voor wie al gewent is met de nieuwe web versie van de configuratie tool zal er misschien niet veranderen, maar de overstap van de software tool naar de web tool is flink en erg positief.
De hele interface is duidelijker en sneller. Het toevoegen van alle devices gaat erg makkelijk en is lekker duidelijk. Het toevoegen van activiteiten kan ook niet veel makkelijker.
Via de interface kan je ook de buttons en/of het display aanpassen per activiteit.
Je kan ook nog delays of sequences instellen, maar dit heb ik nog niet nodig gehad.
Bedienen
De activiteiten werken na het instellen gelijk prima.
Ik heb het idee dat de Touch een stuk sneller is dan de One.
De Harmony Touch voert een activiteit ook geen 2e keer uit als je er nog eens op drukt. Dus stel dat je kiest voor film kijken en dan weer terug naar home gaat en daarna nogmaals op film drukt dan stuurt hij de config niet nogmaals maar opent hij gewoon de activiteit op de afstandsbediening.
De knoppen zitten verder op een logische plek en voelen goed aan en geven een duidelijke feedback met intoetsen.
Je kan ook meerdere dingen direct vanaf de afstandsbediening aanpassen, zoals volgordes van de menu's en favorieten. Je kan ook delays direct vanaf de afstandsbediening veranderen.
Edit: Het aanpassen van de volgorde van de verschillende activiteiten kan wel gewoon. Dit gaat via de afstandsbediening zelf.
Home -> Settings -> Activities -> Reorder.
Mochten mensen nog andere dingen getest hebben dan kan ik dat later nog even doen en de review aanpassen.
Reacties (16)
- De favorieten (kanalen) werken alleen voor EEN activiteit. Je kunt dus niet favorieten voor bv. TV kijken en radio luisteren instellen. Dat kon via een workaround bij bij de One wel.
- De icoontjes voor zenders zijn kleiner (lager resolutie) dan de One. Nu 108 x 108 pixels. Ik vond de icoontjes die je standaard krijgt als je bv. UPC als provider hebt ingesteld redelijk bagger. Heb ze dus allemaal aangepast. Wel verbetering, je kunt de icoontjes voor activiteiten wel aanpassen. Alleen die voor Settings weer niet.
- Het contrast van het LCD is niet zo heel goed. Je kunt de brightness instellen, maar bereik is niet zo groot (helpt niet).
- Ze hebben de accelerometer (bewegings sensor) van de One weg gelaten. de Touch gaat dus niet aan als je hem optilt/vast pakt. Je moet eerst het scherm aanraken.
- Skip track vooruit en terug is geen fysieke knop meer. Je moet een toets op het touchscreen gebruiken.
- Je klikt redelijk snel op Help op het touchscreen, omdat de knoppen er dichter bij in de buurt zitten.
- Alles moet via MyHarmony.com, dus de standalone app werkt niet meer. Dit gaat via een Silverlight app, die zelfs op de Mac werkt. En zelfs Firefox en Chrome worden ondersteund. Onder Windows 8 lukte het mij niet meer om FF/Chrome te gebruiken.
- Activiteiten inschakelen lijkt trager te gaan dan de One.
Ik had juist het idee dat het inschakelen van de activiteiten bij de touch een stuk sneller ging dan bij de one.
Dat die accelerometer eruit is is inderdaad niet het meest handige.
Voor skip forward en back gebruik ik een gesture.
Edit: heb de foto's via een externe website toegevoegd.
[Reactie gewijzigd door _MB_ op 25 juli 2024 05:22]
Vertragingen en sequences kan je wel gewoon instellen via de Web Tool.
Ik zal later even een screenshot van de interface toevoegen.
Edit: screenshots interface toegevoegd.
[Reactie gewijzigd door _MB_ op 25 juli 2024 05:22]
Ik heb ook een Harmony One, fijn ding, maar de knoppen beginnen na 4 jaar slechter te werken, dus ik denk ook aan overstap naar de Touch.
ik weet dat je je instellingen dan mee kunnen migreren, maar is dat oo kmgoelijk als de instellingen van de One in de klassieke Harmony app zitten en je overstapt op de webbased app?
ik ben naar een eigen appartement gegaan, dus ook andere apparatuur. Heb dus het kopiëren van de instellingen niet gebruikt. Ik weet iig dat het opnieuw instellen van alles niet extreem veel werk is en best snel gaat.
Ik was er minder dan 1 uur mee bezig.
Het display zul je in de meeste gevallen moeten bekijken voordat je ziet wat je intoetst.
Ik zet het display tijdens een film of serie meestal op "Gesture". Dan kan ik bijvoorbeeld 'play', 'pauze', 'next', etc, gewoon zonder te kijken gebruiken. Dit werkt ideaal. Alle gestures zijn ook gewoon aan te passen naar wat jij makkelijk vind. Het display aantikken is bijvoorbeeld Play/Pauze. Swipen is Next/Previous bij mij.
Maarja als je getallen moet intoetsen zal je toch even moeten kijken waar het getal zit.
Als je de Favorieten gebruikt zal je ook even naar het plaatje van de zender moeten kijken denk ik.
Of je moet het op de gok doen
Zover ik nu in ieder geval kan zien is de lader erg degelijk.
Ik zal er binnenkort nog een foto van maken.
Heb hem +/- 3 jaar waarvan de eerste 2 jaar zonder problemen. Laatste jaar ben ik soms wel 5 minuten aan het freubelen om de afstandsbediening goed contact te laten maken met de lader. Heb trouwens ook nog wel is de contactpuntjes van de afstandsbediening schoongemaakt met alcohol, dat hielp ook nog wel is, maar nu is de koek wel echt op... Mochten ze dat met die lader verbeterd hebben dan is die Touch voor mij een goeie kandidaat om de 885 op te volgen.
De grootste verandering is het nu verticale hoofdmenu. Dus nu is het menu eigenlijk zoals de Harmony One en Ultra.
Dit vind ik een stuk fijner werken dat dat horizontale menu. Dus ik ben blij met de update
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn