Roccat Sota Granular Zwart Review

Njipep 23 oktober 2012, laatste update op 6 november 2012, 247 views

Roccat Sota Granular Zwart

Pluspunten

• Lekker groot

Minpunten

• Sommige muizen werken niet op de mat, alhoewel dat volgens de verpakking wel zo zou moeten zijn
  • Muismat trekt krom na verloop van tijd

Heb een tijdje terug een Roccat Sota gekocht voor een vriend. Bleek dat zijn Razer muis niet werkte op de muismat, terwijl het type wel specifiek was vermeld als getest op de muismat. Heb toen mijn muismat aan hem gegeven en ben zelf met de Sota aan de slag gegaan met mijn Logitech muis. Die werkt er wel op.

Maar na een maandje spelen met de Sota was de mat krom gaan staan. Hij bolt zo'n 5mm van het bureauoppervlak af op sommige plekken. Er staan op youtube filmpjes van mensen die de mat met een strijkijzer te lijf gaan (met een theedoek tussen de strijkbout en de muismat overigens) om het geheel weer vlak te krijgen.

Al met al een onding dus eigenlijk. Niet alle muizen werken erop (zelfs de muizen die erop getest zouden moeten zijn) en hij trekt krom.

Update: Strijkijzer methode kan ik van harte afraden :)

Heb jij ook een Roccat Sota Granular Zwart?