Garmin Nüvi 1440T Review

Instructies Score: 3
Kaartmateriaal Score: 4
Positiebepaling Score: 4
Features Score: 3

Ik heb dit apparaat gekocht, omdat ik steeds vaker naar onbekende plaatsen moet.
Het apparaat voldoet prima.
Het opstarten duurt ontzettend lang. Dat is niet fijn als je snel weg moet.
De navigatie in NL werkt prima, want de adreslogica past bij onze gebruiken (plaats, straat, enz. )
Dat was op vakantie anders: op vakantie in Frankrijk zijn de adresaanduidingen niet zoals hier. Gelukkig was het vakantie, dus je had de tijd om dit goed in het apparaat te programmeren, als je ergens heen wilde. Voor Frankrijk was WEL erg handig dat je plaatsen van belang kon kiezen, zoals een geldautomaat.
Nadeel vind ik dat ik nog niet makkelijk een overzicht kan vinden van hoe ik ongeveer ga rijden. Dat komt o.a. omdat het scherm werkelijk middeleeuws reageert: het scherm is nl niet erg gevoelig of overgevoelig. Letters die je intypt verschijnen niet, of alleen als je ze lang genoeg vasthoudt.
De menunavigatie is niet altijd zo intuitief als ik wel zou willen
Wat ik een groot nadeel vindt, is dat je niet makkelijk kunt uitzoomen om je route ongeveer te bekijken.
Ik kocht dit merk omdat ik er geen zin in heb nog regelmatig updates te moeten kopen, waarvan ik nog maar af moet wachten of ik ze zal gebruiken. Dat heeft Garmin goed gedaan. Waarom het downloaden en installeren een uur of 2 moet duren is mij een raadsel.
Bijzonder vind ik ook, dat er op Walcheren volgens Garmin geen enkele computer zaak is. Ik kan alleen naar Zeeuws Vlaanderen voor hulp....

Ik vind het een hoop geld: 150 euro voor een stel kaarten. Dus hij moet wel een paar jaartjes meegaan.

Heb jij ook een Garmin Nüvi 1440T?