Philips 109S40 19" Review

4AMD 24 april 2005, laatste update op 14 mei 2005, 727 views

Philips 109S40 19"

Pluspunten

• Philips LightFrame 3 techniek voor heldere weergave van TV en video
  • Ondersteuning voor hoge resoluties
  • Ondersteuning voor hoge vernieuwingssnelheden
  • Zeer scherp beeld
  • Probleemloze werking
  • Geruisloze werking
  • Makkelijk te installeren
  • Drie jaar garantie van Philips zelf
  • Zeer goede prijs/kwaliteit verhouding

Minpunten

• Monitor wordt wat warm
  • Bolle (niet flat) beeldbuis

Toen ik een monitor voor een van mijn computers zocht wou ik onder andere een groot scherm, en dat had deze 19-Inch monitor van Philips. Ook ondersteunt deze monitor hoge vernieuwingssnelheden, wat zorgt voor een stabiel beeld. Verder wou ik, nu ik een computer met DVD-speler had, goed films en dergelijke op de computer kunnen kijken, waar deze monitor een speciale functie genaamd Philips LightFrame 3 voor heeft, waar ik later nog op terug kom. De tests van monitoren die ik voor aanschaf gelezen had waren ook positief over dit beeldscherm van Philips. Ten slotte wordt het scherm geleverd met drie jaar garantie van Philips zelf.

Philips LightFrame 3

De hardwarematige Philips LightFrame 3 techniek zorgt ervoor dat via software de helderheid van de monitor een stuk hoger wordt, wat tot gevolg heeft dat de weergave van TV en video een stuk helderder en daardoor beter is. Televisies zijn standaard namelijk een stuk helderder dan monitoren van computers, waardoor deze laatsten standaard minder geschikt zijn voor het weergeven van TV en video. Door deze techniek van Philips wordt het dus mogelijk om een heel stuk beter TV en video te kijken om het beeldscherm.

Installatie

De installatie van de monitor is niet meer dan de VGA kabel op de grafische kaart aansluiten en de stekker in het stopcontact doen. Heel eenvoudig dus.

Ervaringen

Ik vind mijn aankoop na de tot nu toe opgedane ervaring nog steeds zeer goed geslaagd, de monitor werkt tot op de dag van vandaag goed en probleemloos.
De enige eventuele nadelen die ik heb kunnen ontdekken is dat de monitor geen vlakke, maar een beetje een bolle beeldbuis heeft, maar dit is (voor mij, maar ik ben inmiddels natuurlijk niets anders gewend) niet storend. Verder wordt de monitor wat warm, maar dat is acceptabel en volgens mij niet meer dan normaal voor een product als deze.

Deze 19-Inch grote Philips monitor is een betaalbaar beeldscherm dat uitstekend werkt. Ik kan iedereen die een grote monitor zoekt met een stabiel beeld (dus met hoge vernieuwingssnelheden) deze monitor van harte aanraden, zeker wanneer je er ook TV en video op wil kijken.

Heb jij ook een Philips 109S40 19"?