Specificaties 12,1MP, Full HD filmen, 5x optische zoom - Bekijk alle specificaties

Canon PowerShot S100 Titanium Review

Tophatter 22 oktober 2012, laatste update op 22 oktober 2012, 561 views

Canon PowerShot S100 Titanium

Pluspunten

• Beeldkwaliteit: als de camera werkte waren de restultaten goed, zowel voor foto's als filmpjes. Vooral als er minder licht was (bijv. binnenshuis) maakte het apparaatje zonder flitser behoorlijke resultaten voor een compactcamera
  • Bediening: settings zijn snel aan te passen, heerlijk als je een DSLR gewend bent.

Minpunten

• Bouwkwaliteit: de lens wil niet naar buiten komen wanneer het buiten of binnenshuis warm is.
  • Service: drie keer teruggestuurd, en ondanks dat de camera iedere keer drie tot vier weken weg was lukte het de reparatieafdeling van Canon niet om het probleem te verhelpen. Eenmaal kwam de camera simpelweg kapot terug en een andere keer ontkende men dat er een probleem was.

Snelheid en automatiek Score: 1
Batterijduur Score: 3
Dit is verreweg de slechtste camera die ik ooit gehad heb. Als de S100 werkt maakt ie prima foto's, maar dat komt maar zelden voor. Er is een hardnekkig probleem met de lens die niet correct naar buiten komt, wat Canon USA inmiddels heeft toegegeven (en in de VS kun je je camera dus ook buiten de garantieperiode gratis laten repareren). In Europa lijkt me nog niet zover te zijn en rommelt Canon maar wat aan.
Als je zoekt op "S100 lens error" zul je zien hoeveel exemplaren last hebben van dit euvel hebben en ik zou daarom iedereen afraden deze camera aan schaffen. Zelf heb ik 'm in mei 2012 gekocht en er anderhalve maand mee kunnen fotograferen voordat de lens niet meer naar buiten wilde komen. Afgaande op m'n eigen ervaringen en wat op internet te lezen viel was er een verband tussen de omgevingstemperatuur en dit probleem. Ik heb de camera drie keer achter elkaar teruggestuurd voor reparatie. Ondanks dat het telkens drie tot vier weken duurde voordat Canon er klaar mee was, lukte het ze niet om het probleem te verhelpen. Vervolgens heeft de winkel waar ik de camera gekocht had m'n geld geretourneerd.

Al met al een zeer teleurstellende ervaring en een blamage voor een merk als Canon... :(

Heb jij ook een Canon PowerShot S100 Titanium?