Specificaties 380W (80 Plus Bronze), niet-modulair - Bekijk alle specificaties

Antec Earthwatts EA-380D Green Review

zeddammer 21 oktober 2012, 1.019 views

Antec Earthwatts EA-380D Green

Pluspunten

• Stil
  • Eenvoudige montage
  • Energiezuinig - hoog rendement

Minpunten

• [geen ontdekt]

Prestaties en stabiliteit Score: 5
Aansluitingen Score: 5
Uitrusting Score: 5
Koelvermogen Score: 4
Over een computervoeding denk je doorgaans niet na. Tot-ie stuk gaat. En dan blijkt het nog een hele kunst om een geschikte vervangende voeding te vinden. Voor aanschaf heb ik voor alle zekerheid nagevraagd bij een medewerker van de computerwinkel of ik inderdaad de juiste vervangende voeding had uitgekozen. De kapotte voeding had ik meegenomen. Ik kreeg bevestiging dat ik een juiste keuze had gemaakt.

Het aanbod aan ATX12v voedingen met een 80mm ventilator aan de achterkant blijkt vrij beperkt. Een grote ventilator aan de zijkant, wat vandaag-de-dag het meest gangbaar is, bleek in mijn geval niet mogelijk omdat de ventilator dan staat te blazen tegen een dichte kastwand.
Bij een bezoek aan Tweakers.net/pricewatch bleek de Antec EarthWatts 380 de beste aanbieding die ik kon vinden, want de goedkoopste met de combinatie ATX12v / 80mm ventilator aan de achterkant / 80-plus-certificering. Je krijgt desondanks geen kaal uitziend blok in een bulkverpakking, maar een gemoffeld donkergroene behuizing in een keurige doos, compleet met een eenvoudige handleiding.

Eenmaal thuis zat de voeding in no-time in de systeemkast. Erg prettig dat Antec een deel van de kabels heeft samengebonden met plastic bandjes die je ook weer los kunt maken, in plaats van tie rips. Daarnaast is er een heuse kabelboom die door een 'netkousje' bijeen wordt gehouden. Mede dankzij de verzorgde afwerking was ook het aansluiten van alle kabels een vrij eenvoudig werkje.

Vervolgens stekker er in en draaien maar!

Het geluidsniveau is met de nieuwe voeding aanmerkelijk lager geworden; je hoort nu bijna niets mee. Dat de voeding energiezuiniger is, is ook mooi meegenomen.

Voor wie de Engelse, Duitse Franse, Italiaanse, Spaanse, Russische, Chinese of Japanse taal niet machtig is, is er misschien toch een minpuntje: de handleiding is niet in het Nederlands. Maar zelfs dan kom je er waarschijnlijk nog wel uit.

Heb jij ook een Antec Earthwatts EA-380D Green?