EnGenius ECB-350 High Power Wireless-N Gigabit Access Point Review

Bob_twNewbie 21 oktober 2012, laatste update op 21 oktober 2012, 3.519 views

EnGenius ECB-350 High Power Wireless-N Gigabit Access Point

Pluspunten

• Zeer uitgebreide firmware
  • Bovengemiddeld zendbereik

Minpunten

• WLAN module soms na uren plotseling uit de lucht. Staat dan onbeveiligd te zenden zonder feitelijke connect mogelijkheden of is helemaal verdwenen.
  • Opties firmware werken niet altijd even goed en stabiel.
  • Al lange tijd geen firmwareupdate beschikbaar, apparaat vrij nutteloos onder 1.1.4

Beheerbaarheid Score: 3
Heb dit apparaat nu enkele maanden. Al alles werkt zoals ingesteld is er sprake van een ongeveer 5db sterker signaal dan de gemiddelde andere wifi router. Dat viel me wat tegen als deze ingesteld staat op het maxminum zendvermogen van 29 Db. Toch kan dat net het verschil maken en mij kwam het van pas.

De andere kant van het verhaal is dat het apparaat zo instabiel is als maar kan. Wifi klapt er om onbekende redenen soms na enkele uren uit en dat vereist een reset. Aan de led kan ik zien dat de hele wifi module ook echt uitstaat dan. Ander euvel is dat wifi het wel blijft doen maar dan ongecodeerd staat te zenden en er niet meer op aangehaakt kan worden.

Dat maakt het apparaat mij te onbetrouwbaar en ik zou de gok niet meer nemen met Engenius. Ook omdat het zendbereik in de praktijk dus niet veel beter blijkt dan een gewone router.

Heb jij ook een EnGenius ECB-350 High Power Wireless-N Gigabit Access Point?

Zou je misschien niet een RMA aanvragen? Ik heb meerdere van die toestellen en die draaien continue stabiel, moet ze nooit resetten of wat dan ook.