Specificaties 20" @ 1680x1050 (WSXGA+) (TN, 5ms) - Bekijk alle specificaties

Samsung Syncmaster 2032MW Zwart Review

SOEPSTENGEL13 27 februari 2008, 2.971 views

Samsung Syncmaster 2032MW Zwart

Pluspunten

• Goede beeldkwaliteit
  • HDMI met 1080p support (voor PS3)
  • TV kwaltieit is goed met goede kabels
  • Goedkoop als je het ook gebruikt als HDTV

Minpunten

• Erg kras gevoelig, zo zie je bij mij allemaal krasjes zitten op de randen.
  • Geen DVI kabel meegeleverd (alleen VGA)
  • Speakers zijn niet erg uber goed, maar valt zeker mee te leven.

Ik vond het eigenlijk wel eens tijd om m'n oude, piepende, knipperende en lompe Acer CRT te vervangen. In de eerste instantie had ik de Acer P203Wd besteld, maar deze bleek niet leverbaar op korte termijn, daarom heb ik maar naar een andere monitor gezocht. Ik kwam uit op de Samsung 2032MW, want deze had ook HDMI voor m'n PS3 en de BW versie bleek erg in trek bij vele gamers. Helaas was de prijs ook een stuk hoger...
  • Features
    Kwa kabels enzo valt het een heel klein beetje tegen, is mis namelijk nog een DVI kabel, iets wat je wel kreeg bij de BW serie. Ik snap niet waarom ze dit niet hebben gedaan. Een goede eigenschap is juist de ingebouwde TV tuner, maar daar betaal je natuurlijk ook voor. Bij elke apart source, dus PC, HDMI, Scart enz. kan je je eigen kleuren combinatie en verhouding instellen, dus voor de PS3 gebruikers kan je hem gewoon op 16:9 zetten, geen uitgerekte beelden, maar paar cm hoge balken aan de onderkant en bovenkant.
  • Kleurweergave
    Deze is uitstekend mits je er precies goed voor zit, je zit namelijk al snel te hoog, ik moet eigenlijk nog een verhoging zoeken voor m'n monitor denk ik.
    EDIT: Oh ben er net achter gekomen dat je de monitor gewoon kantelen. zodat kijk hoek gene probleem is.[/li]
  • Contrast & Helderheid
    Cotrast is niet uber hoog, maar wel goed genoeg, zwart is iets minder zwart dan op ons HDTV (8000:1 dynmaisch), maar deze is nog steeds goed. Helderheid is ook prima, bij mij staan beide opties op 100%
  • Ghosting
    Dit heb ik niet kunnen waarnemen op ons HDTV van 8ms tijdens CoD 4 op de PS3, dus hier op zeker niet :D
  • Pixeldefecten
    Gelukkig geen, hoewel de kans dat je er tegenwoordig nog één krijgt nihiel is.
  • Bouwkwaliteit en afwerking
    Hij ziet er stevig uit en glimt erg mooi, enige nadeel is dat je krassen op de rand ziet als de lamp erop schijnt, met normaal licht heb je dat niet echt, maar dat heb ik niet op mijn kamner :P Volgens mij heeft ook niet elke monitor dit en is dit puur ongeluk
  • Vormgeving
    Eigensmaak, ik vind hem iig strak, had alleen nog wel een glossy paneel overheen gemogen misschien.
    Vrij laag als je het ook ziet als HDTV vervanger. Als je de TV tuner en HDMI poort niet gebruikt, dan is het wel een duurder grapje aangezien de BW versie goedkoper is en iets beter.

Heb jij ook een Samsung Syncmaster 2032MW Zwart?

1080p is 1920x1080, en dat ondersteunt deze monitor zeker niet. Het panel is 1680x1050.
Dat ondersteunt deze monitor wel, alleen downscaled het dan weer naar de native resolutie van het paneel;)
Bedankt voor de mooie Review :) Ikzelf ga deze monitor ook kopen, puur voor het Gamen ;)

1080P support is fantastisch aangzien ik een Xbox360 heb. Maar wat bedoel je met:
alleen downscaled het dan weer naar de native resolutie van het paneel
?
De console stuur of 1280x720p of 1920x1080p signaal over HDMI, de televisie kan helaas geen 1080p weergeven dus verkleint hij het beeld iets zodat het beeld inrekt, ipv uitrekt bij 720p
Heel simpel gezegd, wanneer je bijv. een Full High Definition Film draait, wordt deze op 1080p resolutie en kwaliteit gedraaid. Als je monitor/beeldscherm niet deze resolutie ondersteund, kan je de film gewoon afspelen maar wordt de kwaliteit teruggebracht naar de maximale kwaliteit en resolutie van je beeldscherm.

Oftewel downscalen = terugbrengen/verminderen van de kwaliteit.
Native resolutie paneel = de maximale resolutie van je beeldscherm op welk deze het best beeld geeft.
Oke bedankt :) Aangezien ik een Blu-Ray speler wi gaan aanschaffen is dat wel belangrijk om te weten. Het maakt mij niet zo heel veel uit of ik films op 1920x1080 kan draaien of op 1680x1050 want 1680x1050 is nogaltijd super scherp :)

[Reactie gewijzigd door Chrisjuh_15 op 24 februari 2008 21:09]

Goede revieuw, alleen heb ik nog een vraagje. Ik ben van plan om deze monitor aan te schaffen icm met een Xbox360 (vanwege de HDMI). Alleen lijkt mij het geluid wat uit deze monitor komt niet al te best. Hoe doe jij dat?
Ik heb het geluid gewoon via monitor, het is natuurlijk heel wat anders als mijn 5.1 setje die op m'n PC is aangesloten, maar het is wel te overleven.
Mijn geluid loopt via DTS en werkt perfect met mijn XBOX 360, echt fantastisch vergeleken met het geluid uit de TV.