Specificaties 7" (1280x800), Android 4.4, WiFi+3G - Bekijk alle specificaties

Asus Nexus 7 16GB Zwart Review

jonashendrickx 27 januari 2013, 2.747 views

Asus Nexus 7 16GB Zwart

Pluspunten

• Prestaties
  • Laatste updates
  • Batterij
  • Stevige achterkant
  • Ondanks beeldkwaliteit toch zeer aangename film- en entertainmentervaring.

Minpunten

• Beeldkwaliteit
  • Scherm moeilijk zichtbaar onder direct zonlicht. (IPS)

Wel ik heb erg getwijfeld de Nexus 7 te kopen vanwege de duizend klachten die je er over leest op internet. De enige klachten die je moet in achting nemen zijn die van de beeldkwaliteit dat de kleuren niet al te geweldig zijn. Uiteindelijk kan ik er wel vrij sterk mee leven, ook al ben ik zo een graphics junkie, het is gewoon even wennen aan de mindere beeldkwaliteit.

Ik heb geen screen lift, geen ghosting, geen touch lag, geen cracking sounds, enzovoort. Dus hier kan ik moeilijk een beoordeling over geven.

Spellen spelen op de Nexus 7 is ook erg aangenaam omdat de Nexus 7 lekker in je hand zit, waar een 10inch nooit aan kan tippen. Ik vind 7 inch de perfecte balans en ik zou zeker nooit hoger gaan, tenzij je handen hebt zo groot als die van de Hulk bijvoorbeeld. De batterij voor het gamen is een minder puntje. Als je gaat gamen op de Nexus 7 lijkt hij toch sneller plat te gaan. Ik heb lichte en zware spelletjes gespeeld maar het is niets om je zorgen over te maken.

De achterkant van de Nexus 7 voelt zeer fijn aan. Je hebt een gevoel van een stevige grip en ook dat de plastic zeer kwaliteitsvol aanvoelt. Ik heb de officiŽle cover gekocht voor de Nexus 7 zodat ik de achterkant kan beschermen en ook m'n scherm.

De cover vind je hier:

Heb jij ook een Asus Nexus 7 16GB Zwart?

Reviews door de redactie

Dit is geen review, er zijn posts in het Nexus 7 topic op GOT die nog uitgebreider zijn.

Kan je je niet verder uitwijden over de verschillende functies/features van de tablet!?

[Reactie gewijzigd door Kadett op 20 oktober 2012 16:22]

Betekent dat dan ook meteen dat hij het niet moet plaatsen? Het heeft nog steeds een toegevoegde waarde zo'n review...
Er valt gewoon niet veel over te zeggen. Het enige negatieve is de beeldkwaliteit.

In vele reviews lees je verscheidene mankementen of gebreken waar ik geen last van heb.