Specificaties Docking station, Toetsenbord (Zwart) - Bekijk alle specificaties

Logitech Ultrathin keyboard Cover for iPad & iPad 2 Zwart Review

Taru Anne 19 oktober 2012, laatste update op 8 november 2012, 3.264 views

Logitech Ultrathin keyboard Cover for iPad & iPad 2 Zwart

Pluspunten

• licht
  • makkelijk in gebruik
  • fijne indeling toetsen

Minpunten

• krasgevoelige lak
  • veroorzaakt heftige slijt plekken en krassen op je ipad

Voor mij was de reden om een tablet aan te schaffen de mogelijkheid om op locatie verslaglegging en notities te kunnen maken.

De voordelen ten opzichte van een laptop/netbook zijn de handzaamheid, gebruiksgemak en mijn behoefte om de bank makkelijk te kunnen surfen/spellen spelen.

Een voorwaarde om voor een tablet te kiezen was de beschikbaarheid van een goed toetsenbord. De esthetiek en gebruiksgemak van de Logitech Ultrathin Keyboard cover heeft mij overgehaald om voor een apple tablet te kiezen.

Het toetsenbord bleek in gebruik aan mijn verwachtigen te voldoen; het sluit goed en stevig aan maar los genoeg om zonder moeite te verwijderen, de toetsen voelen stevig aan en zijn vrij gevoelig waardoor je snel en ontspannen kunt typen en het ziet er erg strak en als geheel uit.

Wel bleek op de eerste dag dat de keyboard cover erg kras gevoelig is. Een klein vuiltje op tafel laat gelijk sporen na. Tevens bleek na een week dat er kleine zwartje plekjes kwamen op waar de mageten aansloten op de ipad om het geheel te verbinden. Ik dacht dat dit rubber was en kon het vooralsnog wegpoetsen, maar later bleek dit gewoon oppervlakte slijtage te zijn die alsmaar toeneemt. Er is zelfs een hele plek door de lak heen gesleten omdat er een wat groter vuiltje in het rubber was gekomen, dit is namelijk vrij zacht en de magneet sterk genoeg om vuil erin te drukken, waardoor deze diepe krassen achterliet als je ontkoppelde. Ik ontdekte dit vrij snel, omdat ik het door de slijt plekken in de gaten hield, maar kon toch snel zo ernstig worden als op de foto.

samenvattend: een fijn toetsenbord met een nadeel dat voor mij niet opweegt tegen de voordelen. Had ik dit van tevoren geweten, dan had ik een andere keuze gemaakt. De reden dat ik deze recensie schrijf is omdat ik voor aankoop alleen positieve recensies vond (van mensen die het net uit de verpakking hadden) maar nu naar langer zoeken meer gebruikers tegen kom met hetzelfde probleem (en dit alsnog toevoegen aan hun recensie).

Nb: de smartcovers van apple zelf veroorzaken dezelfde krassen.

edit:
Foto's alsnog geplaatst (na lang zoeken ze teruggevonden op mijn logitech support account). Logitech heeft het aankoop bedrag geretouneerd een daarnaast een voucher gestuurd voor E100,- logitech producten.

Heb jij ook een Logitech Ultrathin keyboard Cover for iPad & iPad 2 Zwart?

Misschien dat het aan de nieuwe layout van Tweakers ligt, maar ik zie geen foto's.
Ik heb het meerdere malen toegevoegd, maar geen resultaat. Zal later nogmaals kijken en naar een oplossing zoeken.
Later als in 2015 ?
We zijn ruim een jaar en 2 maand verder, en ik zie nog niets.... :?

[Reactie gewijzigd door HoeZoWie op 19 december 2013 19:37]

Die krassen veroorzaakt een originele smartcover ook...
Tevens aan de zijkant en tot op het aluminium toe?
Ja, met een Smart Cover heb je precies hetzelfde probleem.
lol geen foto dus nooit gebeurd
Lol hij heeft foto's geplaatst :)