Samsung Galaxy S III 16GB Wit Review

DutchMen 18 oktober 2012, 895 views

Samsung Galaxy S III 16GB Wit

Pluspunten

• Scherm
  • Camera
  • Voelt sterk aan

Minpunten

• Knoppen hebben last van bleeding
  • Samsung based roms
  • Bloatware

Nadat ik mijn HTC one S ter reparatie had opgestuurd had ik een telefoon nodig voor de tussentijd (omdat het kan). Persoonlijk had ik al een oogje op de SIII dus ik dacht waarom niet.

De telefoon was gekocht samen met een hoesje en een scherm protector. Alles zag er goed uit en ik zette hem voor de eerste keer aan. De installatie van Android ging zoals ik het gewend ben.

Alleen viel mij vrijwel direct een ding op; de soft-touch knoppen hebben nog al veel last van bleeding. Niet tot in het scherm maar wel genoeg om het duidelijk te zien.

Nadat alles volledig was ingesteld en ik applicaties er op had gezet verliep alles "goed" in het begin. Maar naarmate ik de telefoon langer had begon ik mij steeds meer te ergeren aan kleine foutjes. Zo heeft de telefoon last van wake-up-lag, dit betekend dat de telefoon er 1-2 seconden over doet om aan te gaan. Opzich is dat niet zo heel erg maar na een tijdje begin je je er wel aan te irriteren.

Persoonlijk kan ik mij ook heel erg storen aan de meegeleverde bloatware van samsung en andere bedrijven. Zo heb je dat Google+ er standaard op staat maar dat kan je niet verwijderen. Ja uitzetten kan maar na een reboot heeft G+ altijd de neiging om uit die "Freeze" te komen. En zo zijn er ook nog een hoop andere troep apps die ik niet ga gebruiken en niet wil gaan gebruiken.

Een manier om dat op te lossen is om te gaan rooten. Het rooten zelf gaat héél erg makkelijk. Maar dat is het eigenlijk. Ja de apps kunnen nu verwijderd worden. Maar wil je een andere ROM draaien moet je toch nog de Samsung based roms gebruiken om alle functionaliteiten te hebben. En die zijn hiet helemaal goed geoptimaliseerd.

Verder ben ik over de rest wel te spreken, Het scherm is mooi en de behuizing voelt sterk aan. Ook zit er een camera in die prachtige foto's maakt (voor een smartphone).

Al met al is het een goede telefoon maar voor een paradepaardje is het toch niet helemaal wat je verwacht. Vooral met de bleeding.

• Sandisk 8GB

Heb jij ook een Samsung Galaxy S III 16GB Wit?

Ik had eerst ook last van de wakeup lag, dit is echter op te lossen via verschillende tweaks, lees: bezoek xda.(root nodig) En over bleeding heb ik geen last van. Misschien is het een foutje gemaakt in de fabriek?
Ik ben het wel helemaal met je mee eens over de bloatware, er zijn wel heel veel onnodige, batterij vragende en vertragende apps aanwezig.. Hierdoor ben ik overgestapt naar DarkyRom (Samsung Based, dus nog steeds de prettige camera functies en de rest), deze Rom komt zonder de bloatware geïnstalleerd, je kan dit vanaf de sd-card nog wel zelf installeren.