Indesit IWC 6165 (EU) Review
Nadat vorige wasmachine na vele jaren trouwe dienst bij meerdere eigenaren bij mij de geest heeft gelaten moest er een nieuw model gezocht worden.
Dit bleek een zoektocht met grotere uitdaging dan het aanschaffen van een nieuwe laptop, TV of andere electronische apparatuur. Met behulp van o.a. kieskeurig en andere ervaringsites een keuze kunnen maken. Deze keuze werd ingegeven door de volgende punten:
- Budget (natuurlijk)
- Energieverbruik (hoe lager, hoe beter)
- Wasresultaat (kerntaak)
- Droogresultaat (zonder droger in kleine woning van belang)
- Koppeling domotica (ofwel dusdanig slim aan te sturen middels iets als wifi, ofwel zo dom dat spanning inschakelen draaiende wasmachine oplevert)
- liefst bovenlader (voelt mechanisch...
Pluspunten
Prijs: Op basis van prijs kunnen maar weinig fabrikanten tippen aan dit merk, daarnaast van familielid die in witgoed doet begrepen dat dit merk niet negatief opvalt qua reparatie frequentie. Energieverbruik: Het opgegeven energieverbruik per normale wasbeurt lijkt met plugwise gemeten overeen te komen. Wasresultaat: kleren die na klussen gewassen worden komen er netjes schoon weer uit, ik voetbal niet, dus over grasvlekken is weinig te zeggen. Droogresultaat: Prima. Op een normale dag zijn klaren op het rekje na 3/4 dag droog. Koppeling domotica werkt ook, direct na inschakelen gaat wasmachine verder met programma. Het is met deze wasmachine en een schakelmodule dus mogelijk om zelf de machine op een bepaald tijdstip aan te laten gaan. Ik gebruik dit om in laag tarief de machine te laten draaien zodat ik als ik wakker wordt direct de was kan ophangen.
Minpunten
Geluid: Hoewel niet direct negatief en zeker minder dan vorige wasmachine, is toch de geluidsdruk wat hoger dan gehoopt. Het is niet schokkend hoog, maar het centrifugeren en soms ook draaien van de trommel hoor je duidelijk.
Eindoordeel
Dit bleek een zoektocht met grotere uitdaging dan het aanschaffen van een nieuwe laptop, TV of andere electronische apparatuur. Met behulp van o.a. kieskeurig en andere ervaringsites een keuze kunnen maken. Deze keuze werd ingegeven door de volgende punten:
- Budget (natuurlijk)
- Energieverbruik (hoe lager, hoe beter)
- Wasresultaat (kerntaak)
- Droogresultaat (zonder droger in kleine woning van belang)
- Koppeling domotica (ofwel dusdanig slim aan te sturen middels iets als wifi, ofwel zo dom dat spanning inschakelen draaiende wasmachine oplevert)
- liefst bovenlader (voelt mechanisch stabieler, voorganger heeft het als bovenlader ook 20 jaar uitgehouden)
Na lang wikken en wegen en het feit dat dit nog een van de weinige machines was die ook op 1600 toeren kan centrifugeren is de keuze op dit model gevallen. Het apparaat heeft een relatief lage prijs, startuitstel en is na inschakeling qua spanning direct zover te krijgen het wasprogramma af te draaien. Het bovenlader principe heb ik overboord moeten zetten wegens zeer beperkt aanbod en relatief hoge prijzen, het lijkt erop dat deze tegenwoordig op het segment voor hele kleine woningen gericht zijn.
Reacties (5)
Verder redelijke review, indesit is niet perse slecht inderdaad! maar de duurzaamheid in ons huishouden was toch iets minder dan gehoopt, na 3.5 jaar was een vergelijkbare machine stuk, hetgeen ook gewoon pech kan zijn. Ook het droogresultaat was minder dan de voorganger van miele, welke een LAGER toerental had.
Tja en met een beperkter budget, had op dat moment al een andere investering achter de rug, blijkt dit na iets meer dan een jaar gebruik geen verkeerde keuze. Miele zit dan helaas in een totaal ander segment...
Dat lijkt me niet normaal, ik gebruik alleen programma 4 maar eigenlijk en die doet dat niet.
Programma 7 is wel een speciaal programma, dus weet niet of dat wat uitmaakt. Is hij inmiddels al klaar?
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
:strip_icc():strip_exif()/u/31439/Logo_Eau_Rouge.jpg?f=community)