Conceptronic Lounge ‘n Look CLLRCMCE Review

pierre.america 17 oktober 2012, laatste update op 17 oktober 2012, 488 views

Conceptronic Lounge ‘n Look CLLRCMCE

Pluspunten

• Handige layout van de knoppen
  • Alle functies van Windows Media Center onder de knop

Minpunten

• RF-verbinding werkt niet (bij mij)

Configuratie Score: 2
Deze afstandsbediening heb ik gekocht toen mijn oude HTPC de geest gaf en ik tijdelijk een laptop het werk liet overnemen. Bij de behuizing van mijn nieuwe HTPC zat ook een afstandsbediening, maar desondanks gebruik ik nu standaard deze Conceptronic. De voornaamste reden hiervoor is dat er precies alle knoppen op zitten die je nodig hebt voor de bediening van Windows Media Center. Bovendien zijn die knoppen ook nog zodanig geordend dat je ze goed op de tast kunt vinden. Tenslotte wil je je ogen op de TV gericht houden. Een klein puntje daarbij is dat de Clear-knop niet werkt bij mijn nieuwe HTPC. Heel raadselachtig, want bij de laptop deed hij het wel.
Helaas is bij mij de verbinding tussen de afstandsbediening en de USB-ontvanger niet geweldig, ondanks het herhaald doorlopen van de koppelprocedure. De verbinding is ook zeer afhankelijk van de richting waarin de afstandsbediening wijst, en daarom denk ik dat hij (in elk geval bij mij) niet met RF maar met infrarood werkt. Om de verbinding nog wel optimaal te houden heb ik de ontvanger aan de voorkant van mijn HTPC moeten inpluggen, wat natuurlijk niet erg strak uitziet. Ik hoop dat ik nog eens een truc vind om de RF-verbinding aan de praat te krijgen.

Heb jij ook een Conceptronic Lounge ‘n Look CLLRCMCE?