QNAP TS-419P II Review

Unflux 17 oktober 2012, laatste update op 17 oktober 2012, 1.534 views

QNAP TS-419P II

Pluspunten

• Stille NAS
  • Sterk materiaal
  • Voldoet aan verwachtingen ( Download / Backup / Steaming naar TV )

Minpunten

• Op dit moment geen

Kwaliteit voeding Score: 4
Dit jaar werd het eindelijk tijd voor een NAS. Je kent het wel, je schaft een nieuwe en vooral grote TV aan waarvan je wilt genieten. Films en Series kijken wanneer het je uitkomt, en ook nog in HD kwaliteit. Deze mogelijkheid i.c.m. met een volwaardig backup/file systeem werd ik overgehaald om de NAS TS-419P II aan te schaffen.

Alle computers worden één keer per week gebackupped. Mijn favorieten series worden automatisch gedownload zodra ze uitkomen. Iedere film die mij leuk lijkt stream ik vanaf de NAS op mijn tv ( i.c.m. een MediaSpeler ), en sla ik alle handige tools op de NAS op.

Daarbij zocht ik naar een stille NAS die gewoon in mijn kamer kon staan, waarbij je met gebruik van 4 harde schijven geen last krijgt van gekke geluiden. Hoewel ik op dit moment nog maar 2 schijven in de NAS heb ( op dit moment heb ik er niet meer nodig ), kan ik dit nog niet echt beoordelen. Maar op dit moment is de gemiddelde temperatuur van beide HDD's 27Celcius dus last van de fan(s) heb ik ook niet.

Deze review is niet erg uitgebreid, dat komt omdat ik de NAS pas twee maanden in bezit heb. Mocht ik dingen tegen komen, in de negatieve of positieve zin dan plaats ik dit uiteraard in de review.

Heb jij ook een QNAP TS-419P II?

Als review nog erg summier. Kan je motiveren waarom heb je deze gekozen hebt en niet een ander merk/type?
Puur vanwege de goede recensies omtrent QNAP :) Op mijn werk, als via het internet.
Draai je een Raid configuratie? of JBOD?
doorvoer snelheid?
beschikbaarheid van nas tijdens downloaden?
(Ben opzoek naar een upgrade van mijn 409, vandaar)
Dit zal ik voor je uitzoeken en zodra beschikbaar hier plaatsen.
Op dit moment maak ik gebruik van RAID-1 configuratie omdat ik maar twee schijven heb, zodra ik de 4 bay vol kan stouwen dan wordt het uiterraard RAID-5.

[Reactie gewijzigd door Unflux op 17 oktober 2012 12:03]