MSI R3450-TD256H Review

Sunnywout 16 oktober 2012, 233 views

MSI R3450-TD256H

Pluspunten

• Prima beeldkwaliteit
  • Wordt niet snel warm

Minpunten

• Slecht over te klokken
  • Begint al gauw moeilijk te doen met bepaalde games

Drivers en compatibiliteit Score: 4
Algemene beoordeling
Prima kaart waarop nog redelijk te gamen is. Deze kaart kreeg ik bij een oude Windows Vista PC waar nu 7 op staat, en hij blijft erg goed werken.

Feaututeset
De kaart heeft een VGA en DVI aansluiting, maar op de DVI uitgang kan ook een HDMI monitor aangesloten worden (met geluid!). Alhoewel ik me af vraag of ik het zou gebruiken (ik heb geen HDMI moinitor) vind ik dit wel een leuke feature.

Prestaties
De kaart is erg stabiel en doet z'n werk goed. De games die ik speel (Minecraft, Left 4 Dead 2, Unreal Tournament 1999 GOTY, OpenArena e.d.), erg lichtgewicht dus, draaien stabiel en zonder vervelende lag. Hij is niet top, maar wel voldoende, zeker in vergelijking met waar hij voor gemaakt is.

Overklokbaarheid
De kaart is, in mijn geval, over te klokken van 600 naar 680 MHz. Dit geeft bijna geen merkbaar verschil (ik heb het wel aanstaan).

Beeldkwaliteit
Ik ben geen kenner, zeker niet, maar ik heb er niets op aan te merken. Met de meeste games haal ik een FPS van ~40-60, Minecraft en Left 4 Dead 2 geven mij ongeveer 20-30. Dit is met een redelijke hoeveelheid grafische effecten, en voor Unreal Tournament en OpenArena geldt dit dat het meeste op High staat.

Modbaarheid
Hier heb ik niet naar gekeken.

Driverondersteuning en compatibiliteit
De kaart werkt zonder problemen (drivers komen van Windows Update), maar kwam ook met een CD die flink vol zit met drivers en tools. Prima dus.

Warmte- en geluidsproductie
Ondanks zijn passieve koeling en ongemakkelijke positie in de µATX-kast wordt deze MSI meestal maar 40, 50 graden (op idle zo'n 30-40). De enige airflow in mijn kast gaat langs de onderkant van de kaart, en nauwelijks.

Ik heb deze kaart niet zelf gekocht en kan hier dus geen oordeel over geven.

Specificaties van mijn PC
Deze review ging uit van mijn PC:
- AMD Athlon 64 4000+, overgeklokt van 2.4 naar 2.8 GHz
- 4GB DDR2 RAM (Merkloos, PC2-5300U)
- 1680x1050 Philips 200VW 20" VGA
- CPU fan van Cooler Master, geforceerd op 12V met zo'n 3500RPM
- Casefan, merkloos, ongeveer 2800RPM
- Windows 7 Home Premium x64

Heb jij ook een MSI R3450-TD256H?

wbt de negatieve eigenschappen ... een dergelijke kaart is ook niet gemaakt voor overclocken ^^;

verder erg leuke review =)
Okee, dat wist ik niet. Bedankt!