Sirtec Plus and Power 560W Review

luckyjan 25 maart 2008, laatste update op 19 juni 2008, 614 views

Sirtec Plus and Power 560W

Pluspunten

• 3 aparte 12V rails (14A 23A 15A)
  • Uiterlijk met led display en blue light
  • Prachtig afgewerkt met modulair kabelsysteem
  • Voldoende kabels meegeleverd
  • Geschikt voor SLI of Crossfire

Minpunten

• Ik kan er geen bedenken

Prestaties en stabiliteit Score: 5
Aansluitingen Score: 5
Uitrusting Score: 5
Voor mijn nieuwe systeem had ik een zwaardere voeding nodig.

Systeem:
1x sata hd
1xdvd rom
1xdvd brander
1x25cm fan, 1x14cm fan, 1x12cm fan
Wat caselights en een aerocool powerwatch.

Nat wat rond te hebben gekeken besloten dat ie minimaal 550w zou moeten kunnen leveren zodat ik hem ook voor toekomstige zaken zoals SLI kan gebruiken.

Op deze voeding uitgekomen omdat hij van sirtek is en dat merk maakt voor veel A-merken voedingen. Er zitten 3 onafhankelijke 12v rails op met resp. 14a 23a en 15a. Ruim voldoende om een stel 8800GT's mee te voeden. Er wordt altijd gesproken over 20 tot 24 ampere voor een 8800GT maar dat is voor het totale systeem. De kaart zelf heeft volgens mij zelfs voldoende aan 10a.
In verhouding met andere A merken voedingen was deze prijstechnisch erg interresant (gekocht bij dollarshop voor 77 euro). Het is een modulaire voeding waarbij je voldoende losse kabels krijgt die er erg netjes uitzien (zwart met gouden connectors en sleeves en 2 aparte pci-E stekkers). Ook zit er een blauwe led fan in. Verder heeft de voeding een los kabeltje om je ventilator op het moederbord aan te sluiten zodat je de toeren in de gaten kan houden (temp. gestuurde ventilator).
Ook heeft de voeding heel veel extra's zoals:
* Over Voltage Protection
* Under Voltage Protection
* Over Current Protection
* Over Temperature Protection
* Short Circuit Protection
* Over Power Protection
* High Efficiency 80-84%
Grappig is ook de ingebouwde led meter aan de achterkant waar je realtime kan kijken hoeveel watt er wordt verbruikt. Met mijn systeem kom ik niet boven de 220watt dus ik heb nog voldoende ruimte over.
Erg handig zijn de molex stekkers met een knijp systeem zodat je de stekkers makkelijk los kan krijgen. Er zat ook een rubberen afdekring bij om trillingen in je kast te voorkomen. Het toerental komt bij mij niet boven de 1100 en hij is dus erg stil.
Edit: Boven de 1200 is hij niet stil maar geeft lichte brom. Nog steeds niet echt veel lawaai.
Ik heb met sotware metingen geen bijzondere afwijkingen kunnen constateren van de voltages.
Al met al een geweldige voeding voor een mooi prijsje.
Hier kan je alle specificaties vinden http://www.highpowersupply.com/hpc5x0A12C.html

Heb jij ook een Sirtec Plus and Power 560W?

Geluidsprobleem was vanwege een slechte fan, omgewisseld no problem.
hi ik heb ook deze voeding, inderdaad is dit een top voeding. Ik heb een Q6600 overgeclocked naar 3.3Ghz en 2x Sparkle 8800GT overgeclocked. Ik heb nog nooit stabiliteit problemen gehad m.b.t. de voeding. Inderdaad erg stille voeding... De powerwatcher is een erg leuke bijkomstigheid, met name als je een Q6600 gaat overclocken 8)7
De wattage meter achterop geeft alleen aan hoeveel je systeem intern gebruikt. Dus niet wat ie uit het stopcontact trekt. De voeding zelf kan stressed makkelijk 100W voor zichzelf gebruiken (of dat veel of weinig is weet ik niet).
1 ding is duidelijk dit ziet er uit als een koopje.
Zoals in de review staat is de efficientie van de voeding 80-84%, dat is dus dat getal wat daarachterop komt te staan. Deel dat getal door 0,82 ( 80% bij laag gebruik en 84% bij hoog gebruik ) en je zit heel dichtbij het vermogen dat hij uit je stopcontact trekt.
Ik heb 'm gekocht maar hij is wat geluid productie betreft poep te noemen. Misschien voor mensen die van een luidruchtige voeding hier op over stappen het stil over komt maar ik hoor een irritante brom en he toerental bij idle zit op dik 80%. Mijn vorige Spire Zeno was een stuk stiller maar die had een beetje n fluctuerende 12V lijn bij aankoppelen van veel onderdelen.
Boven de 1200 toeren begin je een lichte brom te horen. Maar nog steeds niet veel lawaai vergeleken met bijv. mijn processorkoeler van arctic.
Mijne loopt ook naar de 1600 toeren, dan maakt ie meer herrie als 10 andere fans...heb de voeding omgewisseld maar het probleem blijft...
Weet iemand hier een oplossing voor...weer omwisselen?
Op zijn max (net iets boven de 1600 toeren) is hij idd behoorlijk luid.