Sony Smart Wireless Headset Pro Review

Johannes77 16 oktober 2012, laatste update op 2 maart 2013, 1.388 views

Sony Smart Wireless Headset Pro

Pluspunten

• Heel veel;
  • software
  • geluid
  • bereik
  • extra muziekopslag

Minpunten

• Als de oordopjes blijven verdwijnen kan je hem niet gebruiken

Ik schrijf deze review aangezien het aan de ene kant een heel erg fijne Bluetooth headset is, maar aan de andere kant zijn minpunten die door mij als heel hinderlijk worden ervaren.
Aan de ene kant kan er via mijn mobiel meer aanvullende software geïnstalleerd worden, en die zijn niet eens slecht. Zo kan je via de head set je mobiel zoeken, en ook kunnen sms uit gelezen worden via het display. Dit stelt zeker niet teleur. Ook het bereik van de headset is zeer goed, telefoon beneden en op zolder de telefoon opnemen vind ik zeer goed
Qua geluid is dit zeker de beste headset die ik ooit gehad heb, zowel muziek als gesprekken worden helder weergegeven. Ook is het geluid wat de ander hoort bij een gesprek erg goed. Voor muziek is er nog de mogelijkheid om een 32 GB microsd kaart te plaatsen
Aan de andere kant is het erg irritant hoe de slecht de oordopjes vast zitten. Ik heb in de 6 maanden dat ik deze headset heb hem maximaal 2 maanden gebruikt., en ben meer dan 8 oordopjes kwijt geraakt. Soms komt het voor dat je denkt dat hij links of rechts draadbreuk heeft, omdat je aan die kant niets hoort, maar alleen nog het dopje in. |:(

Heb jij ook een Sony Smart Wireless Headset Pro?

Is het ook mogelijk een andere koptelefoon dan de bijgeleverde oordopjes aan te sluiten? Dat zou een uitkomst zijn om het verliezen tegen te gaan, maar waarschijnlijk is dat niet het geval. Daarboven zou het ook nog interessant zijn om eens van koptelefoon te kunnen wisselen met bijvoorbeeld een gesloten systeem.
Ik ga het zeker een keer uitproberen, en zal dan mijn review bij werken. Er is namelijk ook een nieuwe firmware voor vrijgekomen, en dat is zeker geen verbetering. In principe zijn er andere oordopjes te gebruiken, maar die zeilen er net zo snel van af.

[Reactie gewijzigd door Johannes77 op 14 april 2013 23:07]

Ik heb mijn MDR-D777 wel een ouder model koptelefoon aangesloten op de MW1 en ik moet zeggen het geluid is werkelijk geweldig.
Ik heb met een budgetkoptelefoon het geprobeerd, en dan is het geluid acceptabel. Het is duidelijk dat er geen ruis in de headset zelf zit, alléén een budgetkoptelefoon is geen concurrentie voor sublieme oordopjes.
Net zoals Johannes77 ben ik ook een dopje kwijt geraakt en daarvoor zijn ze meerdere keren los geraakt.

Voor een topproduct als dit zou dat niet zomaar mogen gebeuren.
Sony had dit in mijn ogen beter kunnen doen.

Smart Wireless Headset pro andaag ophet werk liet er weer een dopje los maar omdat ik dat ineens merkte en ging zoeken in de buurt vond ik hem nog terug op de grond.
Pffff..... Muziek is om van te genieten en niet om je suf te zoeken waar de dopjes nou weer zijn gebleven.

Bereik en geluidskwaliteit is echter wel erg goed te noemen.