Specificaties 2,4" display, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

HTC S710 Zilver Review

dev10 21 februari 2008, 1.274 views

HTC S710 Zilver

Pluspunten

• Mooi uiterlijk
  • Niet al te groot
  • In combinatie met Google Earth en GPRS erg handig om te gebruiken als navigatiesysteem
  • QWERTY-toetsenbord
  • Synchronisatie met Outlook en OneNote
  • Het heldere scherm

Minpunten

• De afsluiting bij de USB poort en het SD slot
  • Redelijk zwaar
  • Als je een wekker zet en je telefoon staat op trilstand, gaat je telefoon ook trillen in plaats van geluid maken.

Omdat de accu van m'n vorige telefoon al behoorlijk slecht werd, zat ik al een tijdje te kijken naar een nieuwe telefoon. Ik ben op een avond gewoon naar de Belcompany gegaan en heb gezegd: 'Ik wil een nieuwe telefoon, hij moet bellen, smsen, mms-en, stoer zijn en makkelijk kunnen synchroniseren met outlook.' En toen kwam die jongen aanzetten met een HTC S710.

Featureset

De features van de telefoon zijn goed. De standaard applicaties zoals email en sms zijn natuurlijk aanwezig, maar ook Office Mobile ontbreekt niet. Het programma audiobeheer van HTC had van mij betreft weg mogen blijven, want het gebruikt te veel geheugen. Ik gebruik in plaats van Audiobeheer altijd Media Player. De camera is zoals veel telefooncamera's. Leuk voor af en toe eens snel een fototje, maar meer niet. Dit maakt mij niet uit, want daar heb ik m'n telefoon niet voor gekocht.

Bereik

Met m'n telefoon heb ik eigenlijk overal GSM bereik, al wil in de polder GPRS nog wel eens wegvallen. De Wifi-chip is goed. Ik kan in huis overal internetten. Ik moet alleen nog wel kwijt dat de Wifi chip van m'n iPod Touch beter is dan van m'n HTC.

Accuduur

De accuduur is voldoende. Na twee, drie dagen kan m'n telefoon aan de lader. Wat een voordeel is, is dat de telefoon tijdens het synchroniseren wordt opgeladen.

Gebruiksgemak

De telefoon is voor mij makkelijk te bedienen. Wat ik alleen wel zie bij m'n vrienden (die iets minder technisch zijn dan ik) dat ze wat meer moeite hebben met het bedienen van m'n telefoon.

Design

De telefoon vind ik in tegenstelling tot andere HTC telefoons erg mooi. Ik hou zelf niet heel erg van glimmende dingen, maar bij deze telefoon is het glimmende wel mooi.

Bouwkwaliteit en afwerking

De telefoon voelt stevig aan. Het scherm is werkelijk subliem. De kleuren spatten er af. Het openschuiven van het toetsenbord gaat nog steeds soepel na ruim een half jaar. Wat ik wel een probleem vind is de sluitingen van de USB aansluiting en de sluiting van het MicroSD slot. Deze zijn gemaakt van rubber en lijken na verloop van tijd uit te zetten waardoor ze niet meer passen. De afsluiting van de USB-poort heb ik er zelf al afgehaald. Bij de afsluiting van het MicroSD slot durf ik het niet aan, omdat ik bang ben dat ik m'n SD kaartje verlies.

Verder ben ik de telefoon een keer een week kwijt geweest omdat de speaker bij je oor het niet meer deed. Bij de Belcompany werd me verteld dat dit kwam omdat het stekkertje bij dat speakertje los zat. Het viel nog in de garantieperiode en ik had m'n telefoon ook snel weer terug.

Stabiliteit & betrouwbaarheid

De telefoon is redelijk stabiel. Het komt nog wel eens voor dat hij vastloopt. Verder gaat het omschakelen van portrait naar landscape nogal traag. Ik heb nu zelf ook al twee keer gehad dat de telefoon echt helemaal vast geslagen was. Dan blijft het scherm staan en gebeurt er helemaal niks. De telefoon reageert dan ook nergens op. Het enige wat dan helpt, is de accu uit de telefoon halen en opnieuw opstarten.

Ik heb de telefoon gekocht in combinatie van een Orange abbonement van 20 per maand. Ik moest toen 99 bijleggen voor de telefoon. De prijs maakt mij eigenlijk niet zo veel uit.

Heb jij ook een HTC S710 Zilver?

Wat ik trouwens ook een nadeel vind, is alleen de GPRS-functionaliteit. Daar hadden ze net zogoed een umts chip in kunnen mieteren. Maar voor de rest, goed toestel!

Goede review trouwens,
Dan wordt die direct een stuk duurder. HTC heeft er voor gekozen om hiervoor een ander type te maken, de S730. Aan jou nu de keuze.

[Reactie gewijzigd door robertwebbe op 21 februari 2008 16:11]

Paar plaatjes? :) Verder goeie review!