Seagate Desktop HDD, 2TB Review

RikLucas 15 oktober 2012, laatste update op 15 oktober 2012, 2.705 views

Seagate Desktop HDD, 2TB

Pluspunten

• Best snel. Veel opslag. Zeer stil. Je hoort hem niet uit gaan. Makkelijk in te bouwen in pc

Minpunten

• Als de schrijf opstart hoor je het beginnen te draaien (logisch eigenlijk) maar wel een minpuntje (daarna hoor je hem niet meer)

Ik ben erg tevreden met deze schrijf. Ik kreeg hem netjes aangeleverd door Alternate (altijd een goede service en normale prijs)

Ik gebruik hem in combinatie met de SSD van samsung 830 de 256GB variant.
De schrijf gebruik ik als opslag schrijf. De schrijf is erg stil en je hoort hem niet. Ook niet tijdens lezen en schrijven. Alleen tijdens het opstarten van de schrijf hoor je hem even maar dat is niks bijzonders.

De temperatuur blijft rond de 22-28 graden hangen en dat vind ik een mooie temperatuur.

Ik heb mijn computer pas net geupgrade met een ssd en hdd dus ik heb nog geen tijd gehad om er programma's op te zetten. Hij schrijft gemiddeld tussen de 120-200 MB/s.

Ik raad je aan om deze schrijf te kopen. Je hebt 2 TB in 1 partitie. Het is een betaalbare (goedkope) prijs. Stil.. Wat wil je nog meer?

Heb jij ook een Seagate Desktop HDD, 2TB?

Meer advertenties

Made in thailand of maleisie?
Is het schrijf, ipv schijf? (Kan best want je houd stug vol, dus wellicht heb ik het mis)
Niet verkeerd dat schrijven, hoe snel leest ie?
Sorry nederlands is nooit mn beste vak geweest. Ik weet het niet. Ik denk toch dat het schijf is. Zonder R

Ik kopieerde net een bestand van 10 GB en dat ging met 220MB/s dus best snel.
Ik heb net een testje gedaan en de Read/Write kwamen allebei gemiddelt op 175Mb/s

Waar de schijf vandaan komt weet ik niet. Dat zal wellicht op de schijf staan, ik heb hem nu in gebruik en kan hem er dus er niet even uithalen. Ik kreeg hem ook los in een hoes dus zonder beschrijving en doos. Ik heb geen flauw idee.
Dat is dus best een snelle !
Echter e.e.a. komt wel mede door de controller, en dat met een core 2 duo !

De hamvraag is dus: wat voor merk/type moederbord heb je?
Of een aparte SATA controller in een pci sleuf ?
Ik vind hem zeker snel. Het is een gygabite moederbord uit 2007. Het is een standaard sata 6 aansluiting op het moederbord. Ik hoop je hier genoeg mee geinformeert te hebben.
Nadeel van seagate is de wisselende kwaliteit.
Ik heb drie van deze 2 tb jongens teruggebracht (1x china 130mb/s, 2x thailand 160 mb/s) en heb toen voor een prikkie (zelfde als nieuwprijs 2 jaar geleden) een 2dehand 1 tb samsung Spinpoint gekocht. Iets mindere prestatie maar minder geluid en in mijn ogen een betere schijf.

Hele matige review, ik vind het een wonder dat je 2 sterren hebt. Van mij krijg je er slechts 1
Ja dat klopt.
Ik heb er wel altijd goede ervaring mee gehad. Ik had hiervoor 2x 40GB schijfjes op 7200 RPM uit 2005 (wel 2 verschillende en 1 maakte een stuk meer lawaai dan de ander) en die hebben het tot nu toe heel goed gedaan (en doen het nogsteeds super alleen is de opslag een beetje heel weinig)
Het is net of je de gok durft te wagen. Ik ben met deze 2 TB erg tevreden.

Ja ik snap dat het een matige review is. Ik heb mijn best gedaan. Ik ben nog maar een jongen van 16 en heb ook nog niet alles helemaal door. Ik hoopte iedereen een beetje informatie te geven over mijn ervaring met het schijfje. Ik zag dat er ook andere revieuws waren geplaatst die een stuk uitgebreider zijn.