Miele W 5000 WPS Supertron Review

Roel Broersma 15 oktober 2012, laatste update op 15 oktober 2012, 2.971 views

Miele W 5000 WPS Supertron

Pluspunten

• Eenvoudig
  • Groot display
  • Gemak

Minpunten

• Maakt op dit moment nog erg veel trillingen (schud erg heen en weer)

Energieverbruik Score: 3
Wasresultaat Score: 3
Algemeen
Deze machine heb ik al in 2011 aangeschaft, in de betrouwbaarheid-meting bij Tweakers kan ik pas januari-2012 als eerste invullen. Ik heb de machine bij de Miele Speciaalzaak in Hilversum besteld na uitvoerig te hebben vergeleken. Het is (op dit moment) de duurste consumenten wasmachine maar zoals men zegt: "Miele, er is geen betere" toch maar voor Miele gegaan. Daarbij speelt dat ik al mijn keukenapparatuur ook al van Miele heb en gebruik maak van het Miele@Home systeem (inclusief de Miele XGW-2000 Gateway) om vanaf mijn iPhone/iPad met het Miele APP'je de apparatuur af te lezen en aan te sturen maar ook vanaf domotica te bedienen (bijv. met het lichtknopje de wasmachine starten).

Geluidsproductie
Vroeger stond mijn wasmachine (ook een Miele die na 25 jaar weg is altijd op de badkamer. De badkamer is op de eerste verdieping. De vloer is beton gestort op zwaluwplaten die op de houten balken liggen. Het huis is uit 1927.
Deze nieuwe wasmachine heb ik op zolder gezet, daar heb ik een 'washok' ingericht. De zolder is:
laminaat (geluidgedempt) met daaronder 3mm rubber, daaronder ligt een zwevende Fermacell vloer (geluidgedempt) op 18mm (multiplex) underlayment, wederom op de houten balken.

De Miele Speciaalzaak heeft de machina op zolder afgeleverd, neergezet en afgesteld (pootjes waterpas). Omdat ik de machine zelf erg vond schudden (aan de bovenkant een uitslag van 1 a 2 cm) heb ik pootjes zelf nog bijgesteld (erg nauwkeurig met een Sola waterpas van 150cm). Omdat de machine nog steeds erg trilt heb ik op het laminaat 3mm rubber neergelegd en daarop een betontegel van 60x60x5cm. De machine trilt nog steeds maar de hele zolder eromheen iets minder ;)

Ik heb nu een afspraak staan met Miele die even komt kijken of het wel normaal is. Als de machine namelijk hevig schud dan slijt deze ook een stuk sneller.

- moet nu even de laptop dichtklappen, ga dadelijk verder met de review want ik kan hem niet als draft opslaan -

Heb jij ook een Miele W 5000 WPS Supertron?

er is een compleet nieuwe rubriek op tweakers gekomen genoemd witgoed, hier kun je de witgoed producten bekijken en zoals het hoort ook een review over schrijven ;)
Vooruit, dan komt het al wat meer in de buurt :)
Maar dan nog gaat het erg richting Bob de Bouwer achtige verhalen.
1) Het gaat hier om 'witgoed', dat is nieuw voor Tweakers. Bij een harddisk kun je latency, doorvoersnelheid, etc. meten. Bij een wasmachine zijn er andere zaken die meetbaar, zichbaar zijn en meespelen. Uiterlijk en constructie telt over het algemeen veel meer bij witgoed.
2)Als ik van een wasmachine van 2400,- zeg: "Hij schud veel", dan krijg je hier in de reacties een hele thread: "Op wat voor ondergrond heb je hem staan?", "Ohh.. Je moet ook dempers eronder leggen of juist een massieve tegel..." en een ander zal zeggen "Wat zit er onder je vloer of hoe oud is je huis?"
Dit heet dus onderbouwing.
Beste Roel,

Onlangs heb ik dezelfde wasmachine aangeschaft.
Kun jij mij helpen aan de Miele iPhone-app? Het lukt mij niet om via de Duitse app-store de app op te halen..

Vriendelijke groet,
Gijs
Heb je wel de Miele XGW-2000 gateway?
Anders komt deze wasmachine namelijk niet op het netwerk.

De gateway zorgt ervoor dat de signaaltjes die op het 230v licht er staan worden omgezet naar TCP/IP computernetwerk. Als je dan teven een draadloos netwerk hebt kun je met je iPhone en de Miele App de boel aansturen/uitlezen.

-Roel
Beste Roel,

Bedankt voor je bericht!
De gateway moet ik nog aanschaffen. De app heb ik via de Duitse app store gedownload.

Groet,
Gijs