Specificaties ~700W, niet-modulair - Bekijk alle specificaties

OCZ GameXStream 700W Review

MrBigfield 20 februari 2008, laatste update op 20 februari 2008, 1.060 views

OCZ GameXStream 700W

Pluspunten

• Gesleevde Kabels
  • Veel vermogen
  • Dual CPU en GPU aansluiting
  • Geluidsproductie

Minpunten

• Geen cablemanegement
  • voor sommigen mss prijs

Prestaties en stabiliteit Score: 4
Aansluitingen Score: 5
Uitrusting Score: 4
Koelvermogen Score: 5
Ik was in het algemeen al mijn systeem aan het upgraden, en ik vond dat een andere voeding dan mijn 430W Coolermaster wel gepast was. Ik had er geen haast bij om een andere voeding te nemen dus wachtte een beetje af, keek wat rond en toen.... In de V&A... ==> deze geweldige voeding. Ik had er al wat reviews over gelezen en was er dus al vrij snel over uit dat ik deze voeding moest hebben. De voeding kwam bij een andere tweaker hier op t.net uit een tweede game pc. Ben eigenlijk nog steeds wel benieuwd wat er dan in zijn eerste zat, maar dat doet er nu niet toe.

What`s in the box
De doos zelf was een stevige kartonnen doos (foto) met daarin:
- De voeding zelf (in bubbeltjes :*) )
- Een voedingskabel
- Een beknopte handleiding

Uitrusting en Afwerking
Hier kan je weinig over zeggen eigenlijk. De voeding is mooi van formaat, bevat geen sccherpe randen en heft een stille blaue 120MM fan met daarvoor een grill en achter een grote uitgang voor de afvoer van de lucht. Of de Blauwe fan bij iedereen in de smaak valt weet ik niet, maar ik heb er in ieder geval geen last van in mijn Antec P182 kast, welke overigens niet altijd in gebruik is ;)
Wat ik erg fijn vind bij deze voeding is dat de kabels al gesleeved zijn door OCZ. Hierdoor zien de kabels er optisch netter uit en storen ze minder. Wat voor sommige mensen een nadeel kan zijn van deze voeding is dat er geen cablemanagement bij deze voeding is. Dit houd in dat elke kabel en aansluiting aan de voeding vastzit. Je hebt ook voedingen waar je de kabels aan kunt sluiten welke je nodig hebt, en hierme voorkom je zoals je vaak bij mensen ziet een netwerk van kabels dat er overigens niet uitziet. Een nadeel van cablemanagement is wel dat je een extra zwakke plek hebt en zo dus meer kans hebt op storingen. Voor mij ervaar is het slangennetwerk van kabels niet als storend omdat ik de kabels die ik niet gebruik gemakkelijk weg kan werken in mijn behuizing.

Aansluitmogelijjkheden
Eens even kijken. Ik vind de aansluitmogelijkheden van deze OCZ voeding uitstekend! Aan elke aansluiting is gedacht en is voldoende aanwezig.
- 24 Pins (20 + 4) aansluiting voor het moederbord
- 2X 4 Pins CPU aansluitingen
- 2X 6 Pins GPU aansluiting
- 2X 3 SATA aansluitingen
- 2X 3 Molex aansluitingen met aan het uiteinde nog een aansluiting voor een Floppy drive

Met al deze aansluitingen kan ieder component van je computer van spanning voorzien worden. Tenzij je 3 of 4 GPU`s gebruikt, meer dan 6 Hd`s of meer dan 6 molex stekkers nodig hebt voor je fans, dvd-drives e.d. Hier zijn overigens altijd wel losse verloopstukjes voor en/of splittertjes.

Prestaties en stabiliteit
Hier ben ik ook erg over te spreken. Met het systeem dat ik nu heb, heb ik zowieso genoeg vermogen om mijn bouwwerk aan te kunnen sturen. Ik zal wellicht ook met mider vermogen kunnen, maar ik heb deze 700W en dat is ruim voldoende.
De specificaties betreft de stroomsterkte zijn:
+ 3.3 V, 36 Ampère
+ 5 V, 30 Ampère
+ 12 V, 18 Ampère (4x)
- 12 V, 0.5 Ampère
+ 5Vsb, 3.0 Ampère (waar staat die sb eigenlijk voor?)

De waardes die de voeding heeft wanneer mijn pc normaal gebruikt wordt, zoals nu, nu ik deze review schrijf zijn:
+ 5V = 4.87V
+ 12V = 12.15V
Voor de overige waarden verwijs ik jullie naar het toegevoegde plaatje in de review.

Voor andere prestaties en vergelijkingen met andere voedingen raad ik jullie aan om naar de review van t.net zelf te kijken. Review

Geluidsproductie
Zoals je kunt lezen in de review van t.net zie je dat deze voeding een geluidsniveau van 47.4 dBa bereikt op een afstand van 20 cm.
Ikzelf ervaar het geluid dat de voedig produceerd zeer laag. Ik ben ervan overtuigt dat de voeding bij lange a niet het component is waardoor ik mijn systeem hoor. De meeste tijd dat ik mijn systeem aanheb zit deze in mijn ook al voor stilte gemaakte Antec P182 behuizing. De voeding zit dan in een apart luchtkanaal onder in de kast waardoor deze eigenlijjk altijd koele lucht ontvangt. Omdat de lucht die bij de voeding langs 'waait' al erg koel is (+-20 graden) hoeft de fan in de voeding erg weinig toeren te maken om koel te blijven en is daarom dan ook bijna muisstil.

Warmteproductie
Zoals ik eerder al aangaf bij het kopje van geluidsproductie zit de voeding normaal gesproken in mijn P182 kast. Ik zei ook al dat deze kast een apart luchtkanaal heeft waardoor de warme lucht van bijvoorbeelde de videokaart en processor de voeding niet bereikt. Hierdoor is de voeding altijd erg koel en stil.
De reden waarom ik de voeding erg koel vind is omdat ik, als de voeding in de kast gemonteerd is en aanstaan de lucht die er achter uit de voeding komt erg koel vind. Ik ervaar de temperatuur van deze lucht als bijna tot niets warmer dan de temperatuur voor de voeding. Door de luchtstroom die er is omdat de fan er toch lucht uitblaast lijkt het vaak ook wel alsof de temperatuur kouder is dan de kamertemperatuur. Dit komt omdat deze lucht kouder is dan je lichaamstemperatuur. Wanneer er meer koudere lucht langs (bijvoorbeeld) je hand stroomt is er sprake van een snellere warmteoverdracht en wordt dit als 'koud' ervaren. (even ter zijde :+ )

Koelvermogen
Ik denk dat ik hier weinig meer over hoef te zeggen want dit heb ik hierboven al gedaan. Wat mij betreft is deze zeer goed.

Dat is voor iedereen weer anders. Voor mij, zeker omdat ik de voeding in de V&A van t.net heb gekocht voor ¤70,- was dit een zeer gunstige prijs voor hetgeen wat je krijgt. Op het moment van schrijven kost deze voeding nog ongeveer ¤95,- en dat is in mijn ogen in verhoudig met andere voedingen van deze klasse een goede prijs.

Heb jij ook een OCZ GameXStream 700W?

Reviews door de redactie

Mooie review :)
Heb zelf ook deze voeding, maar dan nieuw gekocht :P en ben er ook te tevreden mee(alleen wat duur :( ).

En over je vraag van Sb.
+ 5Vsb, 3.0 Ampère (waar staat die sb eigenlijk voor?)

De sb staat voor Standby. Als je pc uitstaat, staat er toch nog 5v spanning op :)
Ja, het is inderdaad SB, wist ik onderhand al wel, alleen nooit meer aangepast, lol±P ;)