HTC Wildfire S Zwart Review

CaroNewbie 13 oktober 2012, laatste update op 14 oktober 2012, 1.242 views

HTC Wildfire S Zwart

Pluspunten

• Klein, betaalbaar, gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Korte accuduur (4 uur bij intensief gebruik, halve dag bij gewoon gebruik)
  • Zeer beperkte ruimte voor apps, geheugen loopt langzaam vol zonder duidelijke oorzaak, slechts Swype, whatsapp en spotify geinstalleerd.

Op zich een prima telefoon, best tevreden met de prestaties en vormgeving t.o.v. de lage prijs die je ervoor betaald. De telefoon heeft echter twee hele grote nadelen:
  • De batterijen zijn heel snel leeg. Bij normaal gebruik red ik het net een halve dag (12uur) en bij intensief gebruik (browsen, whatsapp en muziek luisteren bijvoorbeeld) slechts een uur of 3.
  • Het interne geheugen is zeer klein. Volgens de specificaties is het redelijk groot maar ook andriod staat op het interne geheugen en dan blijft er nog zo'n 120 mb over. Bij minder dan 30mb vrij functioneerd de telefoon niet meer zoals het zou moeten. Installeer je dan swype (vanwege kleine display erg handig!), whatsapp en spotify (met de muziek op de sd kaart natuurlijk!). Daarnaast nog het downloaden van je adresboek en mail (van afgelopen 3 dagen) en dan heb je nog zo'n 50 mb over wat langzaam zonder duidelijke reden vol loopt naar 30mb of minder. Dan werkt synchroniseren niet meer goed, zeurt hij steeds dat je programma's moet verwijderen en de cache moet legen etc. Heel vervelend. Voor mij is de enige oplossing om de telefoon iedere 1 a 2 maanden te formatteren naar fabriekswaarden.
Ik heb er spijt van dat ik deze telefoon heb gekocht.

Heb jij ook een HTC Wildfire S Zwart?

probeer anders het te doen zonder spotify, ik denk dat die teveel op wil slaan. hier werkt het namelijk prima, met meerdere apps zelfs.
Op het moment dat je een budgetphone pakt moet je goed bedenken wat je er mee wil gaan doen. Laten we het makkelijk houden, 512 mb opslaggeheugen, wat verwacht je daar van? Dit is de totale opslag voor je apps.. Misschien volgende keer eerst uitzoeken wat je wil gebruiken.

Door zo weinig vrije opslag loopt je accu ook harder leeg.

Niet bedoeld om naar te zijn, maar ik hoop dat je er van geleerd hebt ;)

[Reactie gewijzigd door Johannes77 op 14 oktober 2012 10:10]

De accuduur die je speculeert is wel héél erg! 4u bij intensief gebruik, als ik mijn smartfoon wil laten leeglopen in 4u moet ik een 2 GB film downloaden over wifi, terwijl ik iets met bluetooth download en dan nog eens een HD film bekijk met volle helderheid terwijl facebook alles aan het synchroniseren is in de achtergrond, maar dat is gewoon ongekend veel om ter gelijk te doen en een onrealistische situatie.

Je moet eens kijken of er ergens een task manager is waardoor je kan zien welke applicatie veel gebruikt, en dan misschien die applicatie het synchroniseren enzo uit zetten, of misschien zelfs de applicatie verwijderen.

Over het beperkte geheugen, tja.. Dat is iets wat je ziet bij de aankoop :-) als ik jou was zou ik die 65¤ extra nog gespaard hebben voor een Sony Xperia U, die heeft 2GB voor apps, alhoewel het wel "maar" 4GB ingebouwd heeft voor bestanden en dat niet uit te breiden is.

Verder zou ik je review wat uitbreiden, want mijn reactie is bijna even groot als jouw review. No offence!
Veel geluk verder.
Zéker met de strekking van dit verhaal eens, zou eerder gezien de prijsklasse aan een Sony Ericsson Ray te denken. Die stond twee weken terug nog in de webshop van mediamarkt voor 146,90 inclusief verzenden. Ik heb géén beoordeling van deze review kunnen geven, want alles wat aangegeven is in de review had ondervangen kunnen worden door beter research. Mijn beide ouders hebben dit toestel, en bij normaal gebruik gaat een toestel twee tot drie dagen mee.