LG E2242T-BN Zwart Review

AnD 13 oktober 2012, laatste update op 13 oktober 2012, 3.117 views

LG E2242T-BN Zwart

Pluspunten

• Gemakkelijk instel menu
  • Vesa ondersteuning
  • Niet te duur
  • Uitzetten van indicator licht

Minpunten

• Backlight bleeding
  • Constant een blauwe schijn op het scherm
  • Bij volledig zwarte foto (fullscreen) gaat scherm in standby mode

Hier gaat die dan, mijn eerste review.
Deze schrijf ik omdat ik niet heel tevreden ben over volgende monitor, namelijk de LG E2242T-BN.

Ik heb deze monitor gekocht omdat ik een tweede scherm erbij wou hebben, zo kan ik makkelijker de videobeelden van mijn DVR bekijken via een Java programma of bijvoorbeeld als je een spel speelt en je info wil zien (zoals een map).

De monitor hangt langs een Acer P225HQL, dat is ook een LED monitor. Zoals je ziet gebruik ik het woord "hangt" en dat is omdat beide monitoren zijn bevestigd tegen de muur door middel van een muurbeugel.
De Acer monitor hangt recht voor me en de LG hangt er links van, maar is toch gedraaid naar me.
Beide monitoren zijn aangesloten op een ATi Radeon 4850 Club3D AMD Radeon HD 7850 kaart.

Beide monitoren zijn 21.5" groot en dus LED.
Ze hebben een maximum resolutie van 1920*1080
De helderheid van de LG is 250 cd/m2.
De Contrast Ratio is 5,000,000:1
En 5 ms response time.
De kijkhoek is 170
Er is een DVI ingang en een D-Sub ingang, op mijn systeem wordt de DVI ingang gebruikt.

Alles ziet er goed uit van vormgeving, maar de kleurweergave is volgens mij maar belabberd.
Als ik een zelfde beeld opzet op beide monitoren dan heeft het LG scherm de neiging om altijd meer blauw te laten zien en ik krijg het maar niet weggewerkt met de instellingen.
Zo te zien lijd dit scherm aan backlight bleeding want de blauwe schijn is ook te zien als er geen signaal wordt gestuurd naar het scherm dus als er geen bron is, als het eigenlijk zwart zou moeten zijn.

Voor de rest presteert het in mijn ogen goed voor de helderheid en het contrast.
Wat ook handig is bij het LG scherm is dat je de "power indicator" kan uitzetten in het instellingen menu, dus je ziet het rode licht niet als het aanstaat. Als het scherm in stand-by staat dan knippert het wel.

Heb jij ook een LG E2242T-BN Zwart?

Zou je alsjeblieft wat foto's kunnen toevoegen? :)
Sorry maar ik geef het op, ik heb al 3 keer geprobeerd om foto's te maken, ik krijg het toch maar niet op foto zoals ik het met het oog zie, het is eraan te zien dat ik maar een amateur fotograaf ben ;).
Een filmpje is net hetzelfde.

Eigenlijk door het nog eens te proberen heb ik nog een minpunt gevonden van het LG scherm. Als je een zwarte achtergrond hebt en je zet dit fullscreen, dan gaat het LG scherm in standby mode en ik heb in het menu niets gevonden waar je dat kan mee uitschakelen. Als je dan een foto maakt met alles zwart en 1 pixel wit dan blijft het aanstaan.
Sorry,

Ik had dit scherm bijna gekocht (natuurlijk niet meteen..) omdat er 4 van 5 sterren staat.

Als ik jouw review zo eens lees, is het een gewoon een zeer slecht scherm.
  • Backlight bleeding
  • Constant een blauwe schijn op het scherm
  • Bij volledig zwarte foto (fullscreen) gaat scherm in standby mode
Beetje raar om 'm dan 4 out of 5 te geven, mijns insziens zou dit scherm 1 ster krijgen met misschien een 2e doordat er handige features op zitten 8)7

[Reactie gewijzigd door TheNymf op 17 mei 2013 11:20]

Je hebt gelijk, ik kan beter de rating wat verlagen, voor de lage prijs valt het nog wat mee.