WD Green SATA 3 Gb/s, 2TB Review

duramen 13 oktober 2012, laatste update op 13 oktober 2012, 530 views

WD Green SATA 3 Gb/s, 2TB

Pluspunten

• Stil
  • Koel
  • Snel
  • Goede service, geen gezeur garantie.

Minpunten

• Een van de twee schijven die ik heb is na 2 jaar volcontinue gebruik kapot gegaan

Twee jaar geleden twee van deze deze schijven gekocht.
Ze hebben al die tijd in een windows home server als Storage Hard Drives gezeten.
Door de configuratie draaien de schijven altijd dus het groene aspect werd optimaal benut.
Met behulp van een langzaam draaiende fan en een ruime kast bleven ze ook altijd netjes tussen de 35 en 40 graden.
10 weken geleden zag ik met Home server SMART dat een van de schijven een pending bad sector had.
Meteen heb ik alle folders op duplication gezet en voor de zekerheid op een laptop met externe schijf in de schuur achter het huis nog een extra backup gemaakt, je weet maar nooit.
Komt er 8 weken geleden in eens de melding van Windows Home Server console dat de status van mijn systeem Critical is.
Snel gekeken en het blijkt dat een van de WD200EARS schijven uit de storage pool gevallen is.
Via SMART is de schijf niet meer benaderbaar.
Ook na rebooten is de schijf niet meer bereikbaar, alleen wat rare klik geluiden en dan stopt hij met draaien.
In een andere computer ook niks.
Gelukkig was het niet de systeem schijf maar de tweede disk in de storage pool en tot mijn blijdschap ben ik niks kwijt.
Via de website van WD gekeken of er nog garantie op de schijf zat. Dat was het geval en dus snel een RMA aangemaakt. Opgestuurd, Bevestiging gekregen dat hij kapot was en dat het binnen garantie viel en ik zou een nieuwe schijf krijgen.
Al met al is dit dus geen review van de performance van de schijf (die is voor mij prima) maar meer een extra waarschuwing dat een schijf wel eens uit kan vallen en dat je daar beter op voorbereid kan zijn.

Heb jij ook een WD Green SATA 3 Gb/s, 2TB?

Meer advertenties