Samsung Galaxy Tab 2 10.1 WiFi 16GB Titanium Review

Rambie 16 oktober 2012, 1.912 views

Samsung Galaxy Tab 2 10.1 WiFi 16GB Titanium

Pluspunten

• Goede prestaties bij browsen en film kijken
  • Lange accuduur
  • Mooie beeldkwaliteit
  • Geen batterij drain als hij "slaapt"

Minpunten

• Geen HDMI port standaard
  • Soms schokt hij bij HD games die veel van de tablet vergen.
  • Langzame processor in vergelijking met andere tablets in deze prijs categorie.

Na een Archos G9 de overstap gemaakt naar deze Samsung Galaxy Tab 2.
Wat een stap vooruit! De snelheid van de Tab 2 bevalt erg goed en ook het beeldscherm is geweldig! Mooie warme kleuren en goed scherp beeld. Verder is de Tab 2 ook mooi afgewerkt en voelt de behuizing stevig aan.

De accuduur is ook een groot pluspunt van deze Tab2. Hij gaat lang mee bij intensief gebruik en heeft bijna geen battery drain als hij "slaapt".

De prestaties zijn ook erg goed, wel merk ik dat hij soms bij HD games een beetje schokt maar dit is minimaal. Dan blijkt toch de kwetsbaarheid van deze tera 2 chip.. jammer dat samsung deze keuze heeft gemaakt en niet dat stapje ontwikkeling extra heeft gezet.

Wat mij wel tegenviel was dat er geen HDMI uitgang op zit. Hiervoor moet je een verbindingsstuk kopen dat ook alweer snel 30/40 euro kost.

Al met al tevreden met deze aankoop waarbij het verschil met mijn vorige tablet erg groot is!

Belkin Case gekocht om hem goed te beschermen, dit is in mijn ogen ook een must!

Heb jij ook een Samsung Galaxy Tab 2 10.1 WiFi 16GB Titanium?

Reviews door de redactie