Samsung Galaxy Gio S5660 Zwart Review

88Weighed 12 oktober 2012, 1.901 views

Samsung Galaxy Gio S5660 Zwart

Pluspunten

• Android OS

Minpunten

• Traag
  • Gevoelig voor SIMs die niet helemaal jofel zijn.
  • WiFi en Bluetooth niet tegelijk te gebruiken

Ik heb deze telefoon van mijn werkgever als telefoon van de zaak gekregen begin april. Het OS is de Android 2.3.5 (OTA upgrade naar 2.3.6) met Samsungs Touchwiz, daar heb ik geen klachten over en ben ik gewend vanuit mijn prive S2.

De telefoon komt zonder poespas met alleen een lader en een headset.

Het gemak van Android met een Google account is natuurlijk om de telefoonlijst van het bedrijf even online in je Google Contacts te importeren en voila, alles staat in je telefoon. Dat scheelt een hoop gezeur met nummertjes intypen.

Na verloop van tijd begon ik met deze Gio echter mijn verbinding met het netwerk te verliezen. Met de Network Info Widget kwam ik er al gauw achter dat ik dan niet meer op het Vodafone netwerk zat, maar op het T-Mobile of KPN netwerk. Gevolg is dat je dan niet kunt bellen. De SIM omwisselen met mijn S2 leverde twee prima functionerende telefoons op. Uiteindeiljk met een nieuwe SIM is het probleem verholpen. De Galaxy Gio is hier dus gevoeliger voor dan de S2, die nergens last van had met dezelfde "defecte" sim.

Verder nog getracht om WiFi en Bluetooth tegelijk te gebruiken (streaming radio en bluetooth headset). Dit trekt de telefoon echter niet langer dan een minuut. De telefoon loopt dan of volledig vast of de bluetooth verbinding valt eruit. Ook dit lukt wel op een S2.

Wellicht is het niet helemaal eerlijk om deze telefoon met een S2 te vergelijken, maar die ben ik nu eenmaal gewend. De respons van het toestel komt in het algemeen traag op mij over.

Al met al is het voor een retail prijs van rond de 160,- een prima toestel. Verwacht niet op de eerste rang te zitten voor dit geld.

Heb jij ook een Samsung Galaxy Gio S5660 Zwart?

Ik snap niet hou je drie sterren verdient hebt?
Wat ik graag zou willen zien zijn foto's met name van unboxing, benchmarks en meer informatie over de gebruikservaring/beleving als werktelefoon.
Persoonlijk krijg je van mij in deze staat, net, maar dan ook net 2 sterren.
Bluetooth en Wi-Fi werken wel gelijktijdig bij mij.