Specificaties Digitale radio - Bekijk alle specificaties

Philips WAK3300 Review

menlineNewbie 19 februari 2008, 1.948 views

Philips WAK3300

Pluspunten

• Ziet er mooi uit
  • redelijk goed geluid

Minpunten

• wekkerradio gaat na 2 min al uit
  • Display te helder in de nacht
  • geen internet radio
  • zenders instellen
  • computer altijd aan laten
  • internet verbinding instellen

Geluidskwaliteit Score: 4
Onbegrijpelijk dat over dit product nog positieve reviews zijn te lezen.
Om maar gelijk met de deur in huis te vallen.

WEKKER:
's-morgens wordt je keurig gewekt door de radio. Het enige nadeel is dat de radio na 2 minuten weer uitgaat. Trouwens hierover nog contact met philips gehad die mij adviseerde om de radio ter reparatie terug te sturen. En na 4 weken werd de radio weer ongerepareerd terug gestuurd. Met als mededeling dat dit geen fout is maar door philips zo is ingesteld.. Nou ja de eerste 2 minuten van het nieuws zijn toch het belangerijkst toch..???

DISPLAY
Ik heb het display moeten afdekken met een gekleurd plastic folie om 's-nachts geen last te hebben van het vele licht. Ook na het maximaal dimmen.

RADIO
Omdat ik van mijn oude wekkerradio altijd storing op de fm had dacht ik dit opgelost te hebben met deze wak3300 omdat hij wifi heeft en naar mijn idee dan ook gelijk internet radio... MIS.... er zit wel een knopje op de afstandbediening van internetradio maar die werkt niet.

Het vast zetten van de radio zenders is ook een drama !!. Deze is opgebouwd uit voorkeurszenders waarvan de naam en postitie niet te veranderen is dus als je als eerste zender radio 3 vindt en deze gelijk vast wil zetten dan staat deze gelijk onder voorkeurszender 1 en niet 3 zoals als mijn handig lijkt. Nu dacht ik nou ja dan pas ik dat toch even aan, nou veel succes..Eerst kun je alle resterende 50 voorkeurszender vastzetten totdat je weer bij 1 bent.

MUZIEKBESTANDEN
Het is onmogelijk om muziekbestanden af te spelen zonder dat de computer aan staat. Deze moet dus altijd aanblijven staan !!!! Nu heb ik op mijn NAS schijf alle muziek bestanden staan en leek het mij handig om deze via de WAK te benaderen ONMOGELIJK !!

INTERNET
Voor het instellen van internetverbinding moet je verstand van zaken hebben. Er wordt maar vanuit gegaan dat je weet wat Gatway, Mac, IP op DCHP servers betekend.

Heb jij ook een Philips WAK3300?

LOL. Mooi verhaal. Een wekker die maar twee minuten wekt, dan is de kans heel groot dat hij niet wekt! Dus dan is het ook helemaal geen wekker. ;)
LOL..... is inderdaad geen wekker, maar een treitertje ;)
"Sense and Simplicity" is het credo van Philips. Simplicity laat zich vertalen als "eenvoud, simpelheid". Ik had alleen nooit begrepen dat dit op de ontwikkelaars van Philips sloeg. Kennelijk wel, dus.
Bedankt voor je review, ik zal hem niet gaan aanschaffen :p

Wil namelijk iets wat wel internetradio aan kan (hier in Limburg zit niet zoveel in the ether).