Intel Pentium G850 Boxed Review

nexus6-007 10 oktober 2012, laatste update op 10 oktober 2012, 807 views

Intel Pentium G850 Boxed

Pluspunten

• Snelheid is voor het weinige geld zeer goed.

Minpunten

• Geen tot nu toe.

Intel G850

Beweging tot deze Review is dat er nog geen Review was op Tweakers.net,En ik toevalig dat
zag, en deze Processor toch een beetje aandacht verdient. :)

Aanschaf
Aangeschaft in augustus voor een klant,Die hem achteraf te licht vond voor zijn systeem.
En ik hem dus van hem heb overgenomen,Vandaar dus ook dat de Review een paar maanden
later is.
Ik had deze samen met de rest van de componenten gekocht bij Alternate aan de balie,De
service is zoals altijd vlot en doeltreffend.

specs van Alternate
De Intel« Pentium« G850 CPU, codenaam "Sandy Bridge", beschikt over twee verwerkingseenheden en is geschikt om op een moederbord met Socket 1155 te plaatsen. De processor beschikt over 2x 256 KB Level 2 en 3072 KB Level 3 cache en werkt op een snelheid van 2900 MHz met een HyperTransport bus van 5000 MT/s. De Intel« Pentium« G850 beschikt over een interne geheugen controler, met twee geheugen kanalen en bevat een Intel« GMA HD 2000 interne Grafische Chip.

Uitpakken

De processor zit al ingebouwd dus kan die niet meer tonen,Doordat de Review wat aan de late kant
is gekomen.

Inbouwen

Het inbouwen stelt eigenlijk niet veel voor als je het volgens de standaard inbouw voorschriften
doet,En ben ook tegen geen vreemde onverwachte dingen aangelopen.

De 1e opstart

Dit is natuurlijk altijd het spannesten moment met een nieuwe of andere Processor.
Bij mij ging dat perfect,En ik ben meteen de Bios ingegaan om te kijken of alles goed stond,
Dit was ook trouwens een ander moederbord wat ik dus ook nog niet had getest.
voor de 1e keer heb ik alles voorlopig op AUTO gezet,en vervolgens Windows 7 erop gezet.

Windows en de G850

Nadat alles was ge´nstalleerd met drivers en software,Merkte ik al een prettig werkende
Windows op,Alles liep lekker vlot en ook zeer stil.

[b]Windows Index cijfer}
Nadat alles lekker liep was ik wel benieuwd naar de score in Windows 7,
en haalde een 6.7 voor de G850,Dus best wel snel.

Overclocken

Het is bekend dat er op Intel H61 moederborden niet veel valt te overclocken een kleine
3% via het Asus overclock programma valt dan rond de 3GHz te halen.

De Intel G850 doet het voor zijn prijs prestatie verhouding heel vlot en koel(32c) zijn werk,
Ik heb geen vergelijking processor zoals een I3 of I5 dus kon ook niet vaststelen of er
veel verschil is,Kan alleen zeggen dat het gewoon allemaal lekker vlot loopt.
En kon ook gewoon Crysis 2 goed spelen.

Dus genoeg power voor weinig geld voor dagelijks gebruik.
De vervanger voor deze processor in de machine van de klant is een I7 3700 serie geworden-
wat natuurlijk niet te vergelijken is met de G850,De klant deed in videobewerking in full HD
waar de G850 wel erg in te kort schiet,wat wel te verwachten was.
Kan eigenlijk alles met deze G850 doen ook zware games zoals de nieuwe Transformers game,
Crysis II,de nieuwe Batman lopen allemaal op gemiddelde instellingen vlot.
I.C.M een Geforce 8800GT 512mb,maar de Onboard Intel Grafiche Processor doet het ook
best wel goed,Maar niet zo goed als de 8800GT,maar voor wie geen hoog budget heeft en moet
besparen op een grafische kaart is deze Processor wel een goedkoop alternatief.

Tot zover mijn Review van de Intel G850.

Heb jij ook een Intel Pentium G850 Boxed?