Specificaties 2,4" display, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

HTC S710 Zilver Review

Gerrit Jan 17 februari 2008, laatste update op 19 oktober 2008, 793 views

HTC S710 Zilver

Pluspunten

• QWERTY-Toetsenbord
  • Windows Mobile 6
  • Wifi
  • Office Mobile
  • Design
  • 2 Megapixel Camera
  • Voor de rest zie hierboven

Minpunten

• Korte Accu bij veel gebruik
  • Langzaam bij openschuiven
  • Rubbertjes
  • Geen documenten maken
  • KPN/Hi hebben geen instellingen op hun site voor de s710

Deze telefoon is mijn eerste Smartphone die ik heb gehad, dit was dus een compleet nieuwe ervaring.

Algemene info
De HTC s710 is een op Windows Mobile gebaseerde smartphone, deze telefoon heeft geen touchscreen.
De telefoon heeft als voor deel dat hij een uitschuivend QWERTY-toetsenbord heeft wat berichten maken makkelijk maakt.
De telefoon heeft de volgende specs:
- Bluetooth
- 60 MB opslag geheugen
- MicroSD slot
- HTC ExtUSB aansluiting
- Status lampjes

Op de telefoon is ook Office Mobile te vinden, hiermee kun je wel documenten (Word, Excel,Powerpoint, Adobe reader) openen maar niet maken, wat ik wel een nadeel vindt.

Featureset
Bij deze telefoon krijg je een aantal dingen:
- Uiteraard de telefoon + accu
- Headsetje
- CD met Windows Mobiliteits centrum (voor vista)
- USB Kabel
- Handleidingen
- Oplader
- 30 Outlook mobile
- 2 Megapixel Camera

De handleiding is voor zijn maat een redelijk dik boekje maar is verder gewoon lekker duidelijk en makkelijk door te bladeren.

Bereik
Het bereik is goed met deze telefoon, ik heb op plekken bereik waar ik normaal geen bereik meer zou hebben

Accuduur
Dit is iets om goed op te letten, deze telefoon is wel een batterij verslinder en is zo maar leeg bij intensief gebruik!

Gebruiksgemak
Het is even wennen, zeker omdat ik de Siemens M55 was gewend.
Na een paar dagen had ik de telefoon onder de knie en kon ik steeds meer dingen makkelijk vinden.

Design
Het design vindt ik goed, de kleuren zijn lekker neutraal en simpel. Meer heb ik hier niet over te zeggen.

Bouwkwaliteit & afwerking
De telefoon is stevig dat wel, hij is al 2 keer perongeluk van een tafel afgevallen maar ik op een kleine beschadiging nog prima.
Wat ik wel jammer vindt is de rubbertjes aan de onderkant en de zijkant, deze gaan na een paar weken gebruik steeds vanzelf los :s ik heb nu het rubbertje aan de onderkant van het toestel weg gehaald (door het klepje van de batterij weg te halen en hem er heel voorzichtig uit te trekken.
Verder zie ik soms als ik het toetsenbord open schuif dat op me scherm.

Stabiliteit & betrouwbaarheid
De stabiliteit is over het algemeen goed, zo nu en dan een vastloper maar door hem aan en uit te zetten is dat weer opgelost (wat wel lang duurt). Verder is de telefoon wel betrouwbaar.
Het openschuiven van de telefoon gaat wel traag.

Hier heb ik geen mening over, ik heb hem met een abbonement bij Hi dus heb maar 144 euro bij betaald.

Heb jij ook een HTC S710 Zilver?

Je moet gewoon 1 leeg document op je mobiel zetten, en dan doe je steeds Opslaan Als ;) Werkt bij mij perfect.
Raar dat je geen nieuwe documenten mag maken, op mijn touch kan dit wel gewoon!
AlexioR dat is inderdaad een oplossing die ik ook bedacht heb, maar toch is het jammer en idd zoals Zanthr zegt de touch kan het wel :S