Steelseries 4HD Review

xyanide1986 2 februari 2013, laatste update op 3 februari 2016, 1.089 views

Steelseries 4HD

Lang fan geweest van stoffen matten, maar ik gebruik al meer dan 3 jaar niets anders meer dan deze!

Pluspunten

• Stevig
  • Prestaties vergelijkbaar met steelmat
  • Perfecte tracking, beter dan stof
  • Dun
  • Looks

Minpunten

• Werkt niet goed met sommige dual-sensor muizen (niet getest)

Deze mat is alles wat je kan verwachten van een premium kunststof ondergrond.
Het herhalende logo patroon lijkt zwaar ge´nspireerd door Louis Vuitton en ziet dan er ook stijlvol uit. De mat is lekker stevig, maar net soepel genoeg om hem vlak te houden op elk oppervlak. De onderkant is compleet bedekt met zacht gestructureerd rubber voor een goede grip op de tafel, zelfs als de tafel van onbewerkt hout is. De relatief groffe textuur aan de bovenkant zorgt voor minimaal contact met je muis en een optimale beweging. Dit alles is ook maar ergens tussen de 1 en 2 mm dik dus je pols leunt er comfortabel overheen. In mijn opzicht is dit de beste kunststof mat die er is. Ik heb wel eens metalen 'muismatten' geprobeerd, maar deze 4HD van steelseries glij je eigenlijk net zo makkelijk overheen voor de helf van de prijs.
Ik gebruik hem nu 4 maanden + 3 jaar en kan geen enkele sporen van slijtage vinden, hij wordt ook bijna niet vies.

Heb jij ook een Steelseries 4HD?