Jetway N88GT-EN-512M Review

Svennetjee 12 maart 2008, 3.198 views

Jetway N88GT-EN-512M

Pluspunten

• Prijs/prestatie
  • Geluidsproductie t/m 70%
  • Grootte!

Minpunten

• Fan op 100%
  • Verder nog geen!

Drivers en compatibiliteit Score: 5

Algemene beoordeling:
Zoals iedereen weet een van de beste prijs/prestatie kaarten nu op de markt. Ik heb hem nu eindelijk ook in mijn bezit en ik moet zeggen: een meesterlijke kaart! De 200,- die je er aan kwijt bent is hij zeker waard!
In het kort:
  • 3DMark06 - 12284 3DMarks (Alles stock)
  • Call of Duty 4: ~100fps (1280x1024, 4xAA, Max AF)
Featureset:
Deze was naar mijn mening zeer goed. Ik kreeg de kaart is een donkergroene doos met:
  • De Jetway 8800gt itself
  • Driver CD
  • Installatiehandleiding
  • Een verloopje van DVI naar VGA
  • Een verloopje van 6-pins PCI-e naar 2 IDE-aansluitingen
  • HDTV kabel
  • TV kabel
Het enige nadeel was dat de kaart precies in de doos paste en er dus niet echt ruimte voor bescherming was. Desondanks was de kaart niet beschadigd, en werkte meteen.

Het eerste wat me opviel toen ik de kaart uitpakte was de lengte. Ik had hem persoonlijk een stuk langer verwacht. De kaart is zo'n 25cm lang. Het inbouwen ging vrij simpel, gewoon de kaart in het moederbord prikken en de stroomconnector aansluiten, niet anders dan we gewend zijn.

Verder overbodige informatie, dit kan ook gezien worden bij op de specificatiepagina, maargoed: de kaart heeft 2 DVI uitgangen en en TV-Out uitgang.

Prestaties:
In een woord: geweldig. En zeker als je weet dat mn vorige kaart (jawel) een GeForce 5 FX5200 was. Op een rijtje:

Call of Duty 4 (meer test ik als ik tijd ervoor heb):
  • 1024x768 (4xAA, Max AF) - ~125 fps
  • 1280x1024 (0xAA, Max AF) - ~150fps
  • 1280x1024 (2xAA, Max AF) - ~125fps
  • 1280x1024 (4xAA, Max AF) - ~100fps
Call of Duty 2:
  • 1280x1024 (4xAA, Max AF) - ~250fps
En dan: 3DMark06!
Ik was niet van plan om mn kaart over te gaan klokken, maar dat weerhoud me er natuurlijk niet van even te kijken wat m'n systeem op stock voor score's haalt. En ook dit resultaat is weer verbluffend: 12284 3DMarks!

Beeldkwaliteit:
Tja, hier heb ik niet zo veel over te zeggen: gewoon goed! Nog geen problemen mee gehad.

Driver- ondersteuning en compatibiliteit:
Volgensmij is het algemeen bekend dat de drivers van Nvidia gewoon goed zijn. Hier heb ik al de tijd dat ik Nvidia kaarten gebruik nog nooit problemen mee gehad. Op de laatste officile betadriver na dan, 169.44, daar hebmee heb i kregelmatig vastlopers bij CoD4:MW.

Warmte- en geluidsproductie:
De fan van de kaart is in idle stand (29%) onhoorbaar. Met RivaTuner uitgeprobeerd op welke snelheid de fan hoorbaar wordt (boven die van de voeding en de casefan van de Antec Sonata III) en dit lijkt zo rond de 60-65% te zijn. Op 100% procent is de fan goed hoorbaar, en stoor je je er aan.

De kaart wordt met een fanspeed van 29% idle zo'n 50C, en na een minuut of 5 3DMark06 lijkt de max. temperatuur zo'n 70C te zijn.

Prijs:
Ik heb de kaart voor 215,- bij Azerty besteld, en er nog zeker geen spijt van!
De kaart meet zich met de (G80) 8800GTS en komt in de buurt van de prestaties van de 8800GTX, maar die is dan ook 2 tot 3x zo duur.

De 8800GT geniet mijn warme aanbeveling! 8-)

Foto's komen over een tijdje.

Heb jij ook een Jetway N88GT-EN-512M?

De 8800GTX is niet twee keer duurder. 320 euro bij EMPC de asus versie.
betaal je alsnog 120,- teveel voor een zeer klein performance verschil;)
Bij Azerty zag ik net even snel 449.
Zal vast niet de goedkoopste zijn, maargoed.
die score van 3dmark06 is daarbij je cpu overclockt ?
dat moet wel, want ik heb een Q6600, 8800GT en tracers op 800Mhz (alles stock) net 11K.
met de quad op 3.4, de tracers op 1066Mhz 4-4-4-10 en de 8800GT op stock haal je 12K.

Aangezien de Q6600 in 3dMark hoger scoort dan een E8200, moet hij zijn CPU wel hebben overclocked....

(of er is iets bij mij mis :+ )
Nee alles stock!
Omdat de stock cooler van de Wolfdales zo bedroevend slecht cooled, (40C idle, 60C load), nog niet kunnen overclocken. Binnenkort even nieuwe cooler aanschaffen.

Wel gelijk gedaan na Windows installatie, maar heb hem net nog een keer gedraaid en had toen 12248 3DMarks, een klein verschil dus.

Was zelf ook wel verbaasd over de hoge score _/-\o_

[Reactie gewijzigd door Svennetjee op 17 februari 2008 15:29]

heb je de cpu fan op max draaien???

ik had het ook met mijn E6600:
44C idle, 65C load (fan op pherformance mode)
35C idle, 55C load (fan op max)
fan wordt door moederbord gecontrolled, en draait standaard op iets van 1000rpm.
Dus niet helemaal max, maar ik ben wel tevreden met het geluidsniveau nu.
Er staat op GPU-Z dat het van EVGA is
Hmm ja idd ik zie het ook, vreemd. Het is er toch echt een Jetway 8800GT..
Voor de grap opsturen naar EVGA en zeggen dat de sticker je niet aanstaat :+
klopt, ik heb gekeken bij mijn jetway kaartje en daar staat dat de subvendor undefined is :S
De rede dat je bij cod 4 niet meer frames krijgt is omdat er een limit zit van 60 fps je kan hem er wel vanaf halen. Dit zou je kunnen doen omdan jumps te kunnen maken die met deze limiet niet kunnen. Dan moet je hem op 125 fps zetten.
het probleem is dat zijn Hz op 60Hz staat en hij hoogst waarschijnlijk VSYNC aan heeft staan! Zet vsync maar eens uit ;)
Is inderdaad de V-Sync. Deze uitzetten. In je config_mp.cfg het volgende aanpassen:
seta com_maxfps "125" (deze niet hoger zetten, op sommige servers wordt je namelijk anders gekickt door PunkBuster >125)
Hmm ik zet persoonlijk altijd com_maxfps op 0, dus oneindig. En ik zal eens kijken naar vsync, bedankt iig ;)
CoD4:MW met alles op high: 60fps
Is dat alles hoog, incl AA en AF op max? En op welke resolutie mag dat dan zijn? Is wel nuttig om dat erbij te zetten natuurlijk ;)
Testen was ff op 1024x768, verder alles op high, dus alles, omdat schermpje niet meer aan kon, staat nu even ergens anders. Binnenkort update. }:O
Ja oke, maar die 1024x768 verklaard veel ;)

Ik heb alles op high, AA uit, AF op max maar draai wel 1600x1200 (op 90fps)

Als ik AA aanzet dan zakt het in naar 40-50fps.
Ja, maargoed, op 1024x768 verwachtte ik toch tenminste iets rond de 130fps }:O
Vanavond weer ff testen, mijn beeldscherm nu is max. 1280x1024, en daar heb ik verder ook geen problemen mee.

EDIT: Het klopt: 1024x768 alles high: tussen de 90 en 150 fps.

[Reactie gewijzigd door Svennetjee op 23 februari 2008 18:53]

Bij jou gaat de FPS alleen maar omhg als je antialiasing aanzet in COD4? Weet je zeker dat alles wel goed is gegaan en je het goed neer hebt gezet? :?
Oeps, je hebt gelijk, moet omlaag zijn heh. Gefixed!