Specificaties 16GB USB 3.0-stick - Bekijk alle specificaties

Corsair Flash Voyager GT CMFVYGT3-16GB 16GB Zwart Review

notsonewbie 5 oktober 2012, laatste update op 5 oktober 2012, 1.348 views

Corsair Flash Voyager GT CMFVYGT3-16GB 16GB Zwart

Pluspunten

• snel

Minpunten

• rugged maar daarmee fatsig en vaak zal een 2e usb poort naast/onder waar de stick in zit ontoegangkelijk worden.
  • Werkt niet op usb 3.0 verlengkabel van 2 meter.(Hierop werken al mijn usb 2 sticks en adata usb powered 1 GB usb 3.0 hdd wEl)

Update 19-01-2013:
Ik heb een 2 meter verlengsnoer van achter de pc over het bureau liggen.
Een goedkope, niet met 'goud vergulde' connectoren.
Scheelt een hoop bukken en kruipen met losse usb 3.0 sticks/HDD'jes
Nu is het aparte dat alle usb 2 sticks die ik heb er op werken, zelfs een adata 1 GB usb powered, usb 3.0 hdd-tje werkt er op, maar NIET deze voyager gt 3 !
Het gaat zo: ik sluit hem op de kabel aan, verkenner opent en ik zie de mappen.
ik kan een map klikken en inhoud zien, als ik snel ben wel 2 of 3 ook.
Dan volgt het 'verwijdert' geluidje en is de LED op de usb stick zichtbaar 'gedimd', en weg is ie uit verkenner. Kortom op deze manier niet bruikbaar.
Kennelijk pakken de snelle 'grote' geheugen chips die samen 16 GB vormen nogal wat stroom.

In mijn werk pc heb ik al jaren een vaste usb stick gestoken voor bepaalde backups.
Die zijn 100 a 300 MB groot en vervallen na 6 weken.
Ik wilde een snellere usb stick, nu ik over een pc met usb 3 beschik.

Deze rode corsair lijkt precies op diens usb 2 voorgangers, er staat echter usb 3 op de 'behuizing' bij deze.

Dat deze usb stick op een eveneens usb 3 poort rap is blijkt wel uit het navolgende

Nadeel is dat er niet altijd iets in het naast gelegen, of onder gezeten usb slot kan, de usb stick is gewoon dik en breed, meer dan gemiddeld bij praktische rechthoek-modellen.
Dan kun je wellicht iets met deze tip: http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=5840909 Wat ik echter niet weet is of en hoeveel een usb 3 kabel kost en of dit de snelheid ten nadele be´nvloed. Zelf heb ik geen losse usb 3 kabel om dit te testen. Ik heb wel een seagte 2 TB usb 3 ext. HDD echter diens kabel, de connector op de disk zelf is geheel nieuw voor mij. Die connector heeft aan 1 kant de vorm van een dichtgeknepen nietje, waarvan 1 lus wat breder is dan de andere.
Echter dat dikke rubber, met de kap er op, maakt hem wel rugged en water resistant, voor korte tijd, en spatwater-dicht sowieso.

Ik heb er 22 euro voor betaald en ik vindt het het wel waard, hoewel meer dan een euro per GB niet weinig is natuurlijk.

Heb jij ook een Corsair Flash Voyager GT CMFVYGT3-16GB 16GB Zwart?

Dat is inderdaad een handige tip :) Nog nooit aan gedacht zelf!
De review is inderdaad vrij kort!
Ja handige tip!
Hier echter niet van toepassing, pc staat geparkeerd onder een breed bureau, in de hoek links-achter.
Daar is hij links en achter door een 'houten wand' beschermd.
Alleen als ik eens wat in wil pluggen (dat op de tast niet lukt) is dat even klooien, pc uitzetten, naar voren halen, dan er achter kunnen.

[Reactie gewijzigd door 195780 op 6 oktober 2012 10:49]

Zoals ik al schrijf, de usb stick zit er non stop in.
2 sterren, kan zo 123 niet bedenken wat ik mis.
Wellicht nog wat meer benchmarks?
Oh maar ik kAn wel uitgebreid praten over deze zaken, maar daar heb ik niet altijd trek in, idem met foto's nemen van bijv. de verpakking die er nu niet meer om zit, zo in gebruik! :)
Dus kort en krachtig, tweet:
usb3,snel schrijven20/50 en lezen12/141,dik:kan 1 poort blokkeren,rood/zwart
En deze heb ik, van een ext HDD http://img.dxcdn.com/productimages/sku_45014_2_small.jpg
Zo een 'gewone' blauwe usb 3 kabel heb ik nog niet, komt nog wel :)