Corsair XMS3 CMX16GX3M2A1333C9 Review

azerty 2 oktober 2012, laatste update op 2 oktober 2012, 1.007 views

Corsair XMS3 CMX16GX3M2A1333C9

Pluspunten

• 16 GB in 2 reepjes
  • Garantie

Minpunten

• Hoogte?

Stabiliteit Score: 5
Wegens aankoop van een nieuwe pc, was ik op zoek naar een mooie hoeveelheid RAM-geheugen (16GB of meer) in zo weinig mogelijk latjes, maar toch betaalbaar.

Ik kwam op dit product uit, dat een levenslange garantie zou hebben, en 16GB herbergt in 2 reepjes, waardoor ik met mijn moederbord nog naar 32 zou kunnen uitbreiden indien nodig. De prijs is ook goed, dus de beslissing was relatief snel gemaakt.

De inhoud

Het doosje bevat de 2 reepjes elk afzonderlijk verpakt, nog een derde leeg doosje om alles vast te zetten en dan een papiertje met garantie voorwaarden.

Installatie

Installatie is gemakkelijk, echter in mijn geval ben ik verstandig geweest door de reepjes in de sloten te duwen voor installatie van het CPU koelblok. Er bleek namelijk bij montage relatief weinig ruimte tussen de twee te zitten.

Klik voor grotere (niet gedraaide) afbeelding. Excuses voor kwaliteit, is gsm en kon kast ook niet openmaken, want ben hier de review op aan het tokkelen...

Benchmark

Ik heb een benchmark uitgevoerd, om te kijken hoe snel het was, en dit is het resultaat:

Op dit moment ben ik nog absoluut positief over dit geheugen. Het heeft een goede prijs, laat toe om later verder uit te breiden, is gemakkelijk te installeren en heeft levenslange garantie. Het is ook snel (denk ik toch).

Heb jij ook een Corsair XMS3 CMX16GX3M2A1333C9?