Specificaties Rugzak - Bekijk alle specificaties

Lowepro Fastpack 350 Zwart Review

zaidoT 2 oktober 2012, laatste update op 2 oktober 2012, 1.165 views

Lowepro Fastpack 350 Zwart

Pluspunten

• Snel de camera te pakken met faspack.
  • Genoeg ruimte om camera met telelens pak klaar te hebben.
  • Comfortabel genoeg voor lange wandeling.

Minpunten

• Laptop compartiment al krap voor 15,6" laptop.
  • Iets te klein in breedte als je brede borstkas hebt.

Aangezien in mijn oude messenger-style fototas (naneu pro military ops tango) net geen 15,6" laptop past en in me laptop tas geen camera past ging ik op zoek naar een nieuwe tas.

Eisen
Mijn nieuwe tas moest aan de volgende voorwaarden voldoen:
  • Rugtas, messenger-style en schoudertassen zijn voor een paar uur wandelen niet comfortabel genoeg.
  • Ruimte voor een Asus G51Jx (zeer dik en breed)
  • Ruimte voor me basis uitrusting
  • Heupband[/li}
Keuze
Na zoeken kwamen de volgende producten naar voren:
  • Lowepro Pro Runner 450 AW
  • Lowepro Fastpack 350 (AW)
  • Kata Bug-203 PL
  • Tamrac Aero Speedpack 85
Aangezien mijn voorkeur uit ging naar een apart vak waar ik eten en drinken in kan meenemen bleef de keuze over tussen de Fastpack en Aero. De AW versie viel af omdat je bij een outdoor winkel voor een paar euro een regenhoes kan kopen. En de uiteindelijk beslissing was puur op basis van de prijs in de pricewatch.

Bouwkwaliteit en indeling
De bouwkwaliteit is van de standaard Lowepro kwaliteit. Er is maar één punt aan te wijzen waar iets niet 100% lekker zit: Wanneer je de flap van het cameravak volledig wil openvouwen komen de beide ritslipjes strak te staan waardoor deze misschien in de toekomst los kunnen raken.

De indeling van de tas is redelijk standaard: Een laptopvak tegen de rug met een rits opening die maar één zijde opent. Een topvak met een klein zakje voor kabels dat met klittenband op zijn plaats blijft met daarnaast nog enkele kleine vakken voor pennen en dergelijke. Op de voorzijde zit op dezelfde hoogte nog een dun vak. Onder zit het cameravak. En op de flap die het cameravak bedekt zit nog een kleiner vak.

De indeling van het camervak is maar beperkt herindeelbaar. De positie van de verdelers die over de breedte lopen kunnen hooguit worden veranderd door deze om te wisselen. De overige verdelers kunnen ongeveer 6cm worden gevarieerd.

Wat past
Laptopcompartiment:
Asus G51Jx, iets dikker dan specificaties van laptopvak, lastig in steken doordat je eerst de korte zijde erin steekt om dan de laptop er volledig in te draaien.
Topvak: Voeding laptop, twee 1 liter flessen, lunch, wat pennen en papier.
Voorvak boven: regenhoes (van outdoor winkel), USB-kabel, ontspanner.
Voorvak onder: microvezeldoek, twee 67mm filters in verpakking (zelfde maat verpakking als 77mm filters)
Cameravak:
  • Canon eos 40D met Monfrotto snelkoppelplaat en Tamron 17-50 F/2.8 met geplaatse zonnekap(of telezoom)
  • Canon EF 70-210 F/4 met omgekeerde zonnekap
  • 8 AA batterijen
  • 3 Canon accu's
  • Body cap, lens cap
Comfort
Is goed maar niet uitmuntend als je een beetje grote borstkas hebt. Vooral de eerste paar keer als het nog zeer stug is, kan je de banden voelen. De heupband is breed maar zorgt alleen voor stabiliteit.

Ik heb hem al een paar keer voor een wandeling van meer dan een uur gedragen en een totaal gewicht van 10kg is dit goed te verdragen. Hoewel ik zelf nu de laptop van 3,5 kg er toch maar uit laat.

De instelmogelijkheden zijn beperkt: Lengte van heupband, lengte van borstband (eerder de strakheid omdat de andere zijde uit een rekband bestaat uit), lengte van schouderbanden, hoogte van schouderbanden.

Een ander voordeel is dat je snel bij de camera kan door de tas alleen op je linkerschouder te hangen, de tas naar voren te trekken en de rits van het camera vak te open tot je tegen de flap komt (die de voorzijde afdekt. Grotere camera's (zoals de Canon eos 40D) kunnen er niet zo maar uitvallen omdat ze achter een hoek blijven hangen, terwijl kleinere camera's (zoals de Sony alpha 200) dit niet hebben.

Heb jij ook een Lowepro Fastpack 350 Zwart?