Panasonic Viera TX-32LX70 Review

thx1138Newbie 15 februari 2008, 1.056 views

Panasonic Viera TX-32LX70

Pluspunten

• Kleurweergave
  • Contrast/helderheid
  • Ghosting is afwezig
  • Kwaliteit

Minpunten

• Featureset kan iets uitgebreider

We hebben deze TV 3 maanden geleden gekocht om 'ten volle' te genieten van digitale TV en DVD's. De doorslag gaf de test van de consumentenbond, directe vergelijking in de winkel met vergelijkbare Sony, JVC, LG en Philips TV's, en de uitstekende ervaringen met onze vorige TV, een CRT Panasonic.

Featureset: Voor ons ruim voldoende, genoeg aansluitings- en instelmogelijkheden, maar er zijn uitgebreidere TV's op de markt. Het intoetsen van een kanaal onder de 10 is erg traag, het systeem wacht nog even of je geen tweede cijfer wilt intoetsen. Met de + en - toets en boven kanaal 10 is er geen probleem. In de praktijk kijken we via UPC digitaal TV, en dus merken we daar niets van, omdat we 'zappen' via de mediabox.[list]
Kleurweergave: In één woord, uitstekend. Echte, heldere kleuren, en vergeleken met de concurrentie het zwartste zwart.
Contrast en helderheid: Eigenlijk hebben we de TV in een keer op 'auto' gezet, en daarna nooit meer iets veranderd, was gewoon in een keer goed. Overigens kan er nog voldoende ingesteld worden om je persoonlijke voorkeur te bereiken.
Ghosting: Hiervan is niets te merken, alle snelle bewegingen zijn vloeiend, zonder na-ijl effecten.
Pixeldefecten: Alle pixels werken nog, maar aangezien we de TV pas 3 maanden hebben slechts een 'geen defecten' beoordeling.
Kwaliteit/afwerking: Geen kwaad woord hier, zit degelijk in elkaar. Knoppen en afstandsbediening voelen solide aan, ook de voet is lekker stevig. Geen rammeltjes, kraakjes gehoord tot nu toe, en de voeding is ook alleen van heel dichtbij hoorbaar. Kwaliteit van de luidsprekers vinden wij prima, met ook voldoende instelmogelijkheden.
Vormgeving: Dit is natuurlijk persoonlijk, maar wij vonden dit een van de mooiere TV's. Vooral door de kleurstelling, en omdat de luidsprekers onder het beeldscherm zitten.
Prijs: Wij hebben in de aanbieding ¤ 788 betaald, op dat moment vergelijkbaar met internet prijzen. Nu is hij iets duurder (¤ 825) maar voor dat geld nog steeds de beste koop.

• UPC Mediabox
  • Pioneer Home cinema NS-DV77

Heb jij ook een Panasonic Viera TX-32LX70?